شناسهٔ خبر: 53209887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امیرعبداللهیان: به توافقی نزدیک شده‌ایم که منافع مردم ایران را تامین می‌کند

وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای سوری خود به تشریح مسائل مورد بحث پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با فیصل المقداد، همتای سوری خود گفت: مذاکرات در حال انجام در وین را مورد بحث قرار دادیم، زیرا به توافقی نزدیک شده ایم که منافع مردم ایران را تامین کند.

او همچنین افزود: از توسعه روابط سوریه و برخی کشورهای عربی استقبال می کنیم.

فیصل المقداد نیز در این نشست خبری گفت: روابط متمایز دو کشور و راه های مقابله با اقدامات اقتصادی غیرقانونی تحمیل شده بر دو کشور را بررسی کردیم. مذاکراتی که ایران با غرب در وین برای احیای توافق هسته‌ای انجام می‌دهد را مورد بحث قرار دادیم.

«حسین امیرعبداللهیان» امروز (چهارشنبه) در فرودگاه دمشق مورد استقبال «فیصل المقداد» همتای سوری خود قرار گرفت. وزیر خارجه سوریه در این دیدار تایید کرد که این سفر فرصت دیگری برای رایزنی در مورد موضوعات مورد علاقه دو کشور و تحولات منطقه است.

وزیر امور خارجه کشورمان هم به همتای سوری خود گفت: سوریه و ایران در یک سنگر هستند و ایران از رهبری، دولت و مردم سوریه حمایت می‌کند و روابط دو جانبه بین دو کشور ما در بهترین شرایط است.

وزیر خارجه سوریه هم تایید کرد سوریه مشتاق به بهترین روابط بین کشور‌های منطقه از جمله روابط ایران و کشور‌های عربی است و هماهنگی بین دمشق و تهران در سطح منطقه و بین المللی ادامه دارد.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به سوریه است. او شهریور ماه و همچنین مهر ماه سال ۱۴۰۰ به سوریه سفر کرد. او هفتم شهریور ماه نیز بعد از سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق،‌ به دمشق رفت و با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.حسین امیرعبداللهیان همچنین در سومین مقصد سفرش پس از حضور در مسکو و بیروت و رایزنی با مقامات این کشورها، ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ راهی دمشق پایتخت سوریه شد.

نظر شما