شناسهٔ خبر: 53208722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیات و شخصیت‌های حوزوی درگذشت آیت‌الله رودباری را تسلیت گفتند

قم- ایرنا- آیات و شخصیت‌های حوزه علمیه با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت‌الله رودباری از روحانیون برجسته گیلانی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه مرکز خبر حوزه، در پیام تسلیت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین آمده است: رحلت عالم مجاهد آیت‌الله آقای حاج سید مجتبی رودباری از علمای خدوم و برجسته استان گیلان موجب تالم و تاثر گردید.

وی افزوده است: آن روحانی جلیل‌القدر در تربیت طلاب فاضل و مدیریت مدارس علمیه و همچنین خدمات اجتماعی و انقلابی منشأ اثرات ماندگاری بود.

در این پیام آمده است: اینجانب ضایعه فقدان آن شخصیت ارزشمند را به خاندان مصاب و بازماندگان و مردم شریف استان گیلان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسالت می‌نمایم.

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت آیت‌الله رودباری

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نیز با صدور پیام تسلیتی آورده است: درگذشت عالم وارسته آیت‌الله سیدمجتبی رودباری موجب تاثر فراوان گردید.

وی خاطرنشان کرده است: آن عالم ربانی که از علمای برجسته استان گیلان بود و سالهای متمادی در حوزه‌های نجف و قم از محضر عالمان بنام این دو حوزه بزرگ به کمالات علمی و معرفتی دست یافت به موطن خویش مراجعت و به تدریس و تبلیغ مکتب و معارف نورانی اهل‌بیت(ع) پرداخت و منشا خدمات و برکات بسیاری در حوزه علمیه گیلان بود.

وی افزوده است: ضمن عرض تسلیت به مردم شریف و نجیب گیلان، بیت شریفشان و حوزه‌های علمیه، علما و روحانیت مکرم استان و همچنین شاگردان و ارادتمندان ایشان برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان و بستگانشان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

پیام تسلیت آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به مناسبت ارتحال آیت‌الله رودباری

در این پیام آمده است: ارتحال فقیه بزرگوار آیت‌الله  آقای حاج سیدمجتبی رودباری رحمت‌الله علیه موجب تاسف و تاثر گردید.

وی افزوده است: این شخصیت علمی که توفیق درک حضور اساتید برجسته نجف را داشت از علما متقی و متواضع و خلیق بود.  بیت ایشان ماوی و ملجا عام و خاص و همگان بود حضور نورانی ایشان در میان مردم موجب تقویت و استحکام اعتقادات و برطرف شدن وساوس نفسانی بود.

در این پیام اضافه شده است: این ضایعه را به محضر مبارک امام زمان(عج)، مراجع تقلید خصوصا رهبری معظم انقلاب و همه حوزه‌های علمیه و روحانیت معظم استان گیلان و مردم عزیز آن دیار و خانواده‌های وابسته به‌ویژه حضرت آیت‌الله آقای خائفی دامت برکاته و آقازادگان محترم بالاخص حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای سید صالح رودباری تسلیت عرض می‌نمایم.

این پیام حاکی است: خداوند ایشان را با اولیای خویش محشور فرماید به‌حق محمد و آله(ص).

تسلیت سرپرست حوزه خواهران در پی ارتحال آیت‌الله رودباری

در پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران آمده است: ارتحال عالم ربانی و متقی، استاد اخلاق مرحوم آیت‌الله سید مجتبی رودباری رحمت‌الله علیه موجب تاثر گردید.

این پیام ادامه یافته است: آن عالم فقید یکی از شاگردان و یاران صدیق حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری بود که در طول عمر با برکت خود با جدیت و تلاش همراه با خلوص نیت در خدمت به مردم گیلان، حوزه‌های علمیه، مدارس علوم دینی، تربیتی، فرهنگی و امور خیریه و رسیدگی به محرومان از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

در این پیام اضافه شده است: اینجانب ارتحال آن عالم زاهد و مردمی را به محضر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مراجع عظام دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه، بیت معظم آن عالم ربانی و عموم مردم ولایتمدار استان گیلان تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال برای روح بلند آن مرحوم مغفور، علو درجات و حشر با ائمه اطهار علیهم‌السلام و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

آیت‌الله سیدمجتبی رودباری یکی از روحانیون برجسته گیلانی روز گذشته پس از چند دهه تدریس، تبلیغ و ترویج معارف و احکام دین به دلیل ایست قلبی در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

نظر شما