شناسهٔ خبر: 53192557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عضو دولت قانون: چارچوب هماهنگی پنج شنبه معادلات را برهم خواهد زد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «کاظم الحیدری» عضو ائتلاف دولت قانون گفت: چارچوب هماهنگی روز پنج شنبه موضوع غافلگیر کننده ای را اعلام خواهد کرد که معادلات را برهم خواهد زد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات، الحیدری در برنامه «اعلام نشده» که از شبکه ماهواره ای الفرات پخش می شد، گفت:تعداد نمایندگان ائتلاف ثبات ملی از ۱۳۲ نماینده بیشتر شده است و به یک سوم مختل کننده جلسه انتخاب ریاست جمهوری تبدیل خواهد شد.

وی افزود: فراکسیون های کوچکی وجود دارند که تمایل دارند به این ائتلاف بپیوندند اما وسوسه هایی آشکار مبنی بر اعطای وزارتخانه ها و مبالغ مالی بالا برای برخی از شخصیت های مستقل وجود دارد و توییت رهبر جریان صدر در این خصوص کاملا آشکار بود.

وی با اشاره به اینکه  در هر صورت، چارچوب هماهنگی در صورت تصویب دولت، موضع متفاوتی خواهد داشت و روز پنج شنبه معادلات را برهم خواهد زد، تصریح کرد: توییت مقتدی صدر به بحث ها با چارچوب هماهنگی پایان داد زیرا به همه طرف ها به جز چارچوب هماهنگی متوسل شده است.

وی ادامه دادکه هنوز برای مذاکره با جریان صدر درباره حضور در جلسه شنبه چند روز فرصت هست و امیدواریم لحظات پایانی شاهد گشایش باشیم. ما همچنان بر عدم تکمیل حد نصاب تاکید می کنیم در نتیجه در برابر دو گزینه قرار داریم: یا بازگشت جدی ائتلاف سه گانه به مذاکرات با چارچوب و یا رفتن به انتخابات دیگری.

حیدری با اشاره به اینکه هیچ کس روی نمایندگان مستقل حساب باز نمی کند زیرا آنها یک فراکسیون واحد نیستند و هرگروه دیدگاه خاص خود را دارد و آرای جنبش امتداد و دیگر گروهها از همه آنها نمایندگی نمی کند، افزود: مذاکراتی وجود دارد اما اختلاف اصلی تاثیری در سازوکار تشکیل دولت و این که چه کسی فراکسیون اکثریت است، ندارد.

وی ادامه دارد: ما در شخص نامزد مقتدی صدر برای نخست وزیری نقصی نمی بینیم اما از این جریان می خواهیم که این مسئولیت را بپذیرد اما اگر نامزد فراکسیون شیعه باشد، مسئولیت آن بر عهده ماست.

حیدری در پایان گفت: رئیس جمهور روز شنبه تصویب نخواهد شد و به عنوان یک سناریوی احتمالی در صورت عدم توافق چارچوب و جریان، ممکن است مقتدی صدر در توییتش رفتن به اپوزیسیون را اعلام کند.

خبر را در الفرات ببینید

نظر شما