شناسهٔ خبر: 53186285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس راه اردبیل اعلام کرد

راه ارتباطی بیله سوار - گرمی یک طرفه است

اردبیل - ایرنا - رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: راه ارتباطی بیله سوار - گرمی تا اطلاع ثانوی یک طرفه است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ سید محمد صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه راه ارتباطی بیله سوار - گرمی به علت بارش برف و کولاک شدید از دیشب مسدود شده بود، افزود: با تلاش شبانه روزی راهداران مسیر گرمی به بیله سوار بازگشایی شده و رانندگان می توانند از شهرستان گرمی به بیله سوار تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی از سمت بیله سوار به سمت گرمی تا اطلاع ثانوی همچنان مسدود و بسته است، بیان کرد: راهداران تلاش می کنند در کمترین زمان ممکن این مسیر را نیز بازگشایی کنند.

وی تداوم بارش برف، وجود کولاک و مه شدید، یخبندان جاده و عدم دید کافی را علت مسدود شدن این جاده عنوان کرد و ادامه داد: رانندگان و مسافرانی که قصد خارج شدن از بیله سوار را دارند، می توانند از مسیر جایگزین تردد کنند.

صفوی  با بیان اینکه دیگر راه های ارتباطی استان اردبیل باز بوده و رفت و آمد در آنها در جریان است، اظهار کرد: با توجه به برودت هوا، بارش برف به صورت خفیف، یخبندان بودن جاده ها و مه گرفتگی و عدم دید کافی بویژه در مناطق کوهستانی رانندگان و مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند.

 رئیس پلیس راه استان اردبیل اطمینان از سلامت فنی خودرو، داشتن سوخت کافی و همراه داشتن زنجیر چرخ را از جمله مهم ترین توصیه‌ها پلیس به رانندگان و مسافران برای پیشگیری از مشکلات سفر عنوان کرد.

سرهنگ سید محمد صفوی اضافه کرد: رانندگان علاوه بر همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی از سالم بودن سیستم گرمایشی وسیله نقلیه و برف پاکن خودرو اطمینان حاصل کنند و در صورت ضرورت سفر مسافران لباس گرم و غذای کافی به همراه داشته باشند.

وی گفت: با توجه به یخبندان بودن جاده ها و مه آلود بودن هوای استان اردبیل رانندگان بهنگام رانندگی فاصله طولی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا از بروز حوادث رانندگی جلوگیری شود.

رئیس پلیس راه استان اردبیل افزود: پلیس راه استان استان اردبیل به همراه دیگر نیروهای امدادی با آمادگی کامل در تمام جاده های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظر مستقر شده است.

به گزارش ایرنا، اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.

نظر شما