شناسهٔ خبر: 53179614 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پسران کوراش‌کار ایران بر بام آسیا ایستادند

اقتصاد ایران: یازدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا با قهرمانی تیم مردان ایران و عنوان سومی تیم بانوان خاتمه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در روز دوم رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، ملی‌پوشان ایران در هشت وزن (۳ وزن مردان و ۵ وزن بانوان) پا بر روی گیلم گذاشتند که حاصل تلاش آنها در روز دوم این مسابقات ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز بود.

در بخش مردان و در وزن ۶۰ کیلوگرم علی محمدی بریمانلو «آرم خیان» از تایلند را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید، اما در دیدار ماقبل فینال به کوواتف از تاجیکستان باخت و به مقام سوم مشترک بسنده کرد.

در وزن ۷۳ کیلوگرم الیاس پاکدل برابر «راغول کومار» از هند و سپس «وو سون» از ویتنام پیروز شد و گام به دیدار نهایی گذاشت. پاکدل در فینال «صبح الدین» تاجیکستانی را شکست داد و مقتدرانه قهرمان شد.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم، جواد مرادی در جدال با «رحمانی» از افغانستان پیروز شد. او در دومین مبارزه «ویشل» از هند را مغلوب کرد و فینالیست شد. مرادی در دیدار نهایی «شرالی» از ازبکستان را برد و صاحب مدال ارزشمند طلا شد.

روز گذشته نیز در وزن ۸۷ کیلوگرم زهرا باقری در دیدار نهایی مقابل حریفی از چین تایپه مغلوب شد و به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره رسید.

بدین ترتیب در پایان یازدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا، تیم مردان ایران با سه طلا، دو نقره و یک برنز از مجموع هفت وزن به مقام قهرمانی رسید و تیم بانوان کشورمان با یک طلا، سه نقره و دو برنز در هشت وزن، به مقام ارزشمند سوم دست یافت.

رضا مهنان سرمربی مردان و محمدحسن مجلسی و قنبر علی‌قنبری مربیان تیم مردان وبتول پاکروح سرمربی و فاطمه اسلامی مربی تیم بانوان کشورمان هستند.

نظر شما