شناسهٔ خبر: 53178985 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۶۰۲ نقطه حادثه خیز در دست بازسازی

معاون راهداری سازمان راهداری گفت: در یک سال اخیر رفع ۲۵۶ نقطه پر حادثه و اقدام برای رفع ۶۰۲ نقطه دیگر با ماهیت پرحادثه در دستور کار قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

آقای رضا اکبری گفت: یکی دیگر از مسائلی که در حوزه راهداری نیازمند توجه ویژه بوده، کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات است؛ از این رو این سازمان در یک سال اخیر رفع ۲۵۶ نقطه پر حادثه و اقدام برای رفع ۶۰۲ نقطه دیگر با ماهیت پرحادثه بودن را در دستور کار خود قرار داد تا امنیت مسافران تامین و به نوعی تضمین شود.

به گفته معاون راهداری سازمان راهداری طی جلسات و با توجه به دستورالعمل صادره از سوی وزیر راه و شهرسازی و ریاست جمهوری باعتباراتی برای سال آینده برای برطرف کردن  نقاط حادثه خیز در کشور اتخاذ داده شود اجرای این برنامه اعتبار حدود سه هزار میلیارد تومانی نیاز دارد که هیچ وقت تأمین نشده و سالانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان به سازمان راهداری می‌دهند که با آن ۳۰۰ تا ۴۰۰ نقطه حادثه خیز را می‌توانیم در سال اصلاح کنیم. اگر کل بودجه را یک جا بدهند، می‌توانیم تمام این نقاط را برطرف کنیم.

آقای خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: در سازمان اورژانس کشور تا این لحظه 47 هزار و 742 ماموریت انجام شده است که یازده هزار و 772 مورد مربوط به حوادث ترافیکی است که هشت هزار و 275 نفر به مراکز در مانی طی 72 ساعت شروع سفرهای نوروزی به مراکز اورژانسی منتقل شده اند که این رقم بسیار بالا است.

نظر شما