شناسهٔ خبر: 53178114 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قهرمانی تیم کوراش مردان ایران در آسیا/ سومی‌ بانوان

تهران- ایرنا- تیم مردان کوراش ایران به عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت. تیم‌ بانوان کشورمان نیز سوم‌ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امروز یکشنبه در روز پایانی رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، ملی‌پوشان ایران در هشت وزن (۳ وزن مردان و ۵ وزن بانوان) به میدان رفتند که حاصل تلاش آنها در روز دوم این مسابقات ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز بود.

در بخش بانوان و در وزن ۴۸ کیلوگرم، لیلا سیاهوشی با شکست در دور اول، حذف شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، فاطمه شعبانی سرنوشتی مشابه سیاهوشی را تجربه کرد و با شکست در همان دور حذف شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم، صدف بیرانوند پس از شکست حریفان فینالیست شد، اما در دیدار نهایی مقابل «خانیدووا» از ازبکستان مغلوب شد و به مقام نایب قهرمانی رسید.

در وزن ۷۸ کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد، صبا کرمعلی پس از نماینده ازبکستان نایب قهرمان شد و به مدال نقره بسنده کرد.

فاطمه برمکی در وزن ۸۷+ کیلوگرم در ابتدا با شکست یانگ یاچان از تایپه و سپس جیتیما از تایلند را پشت سر گذاشت و به فینال رسید.این بانوی ملی‌پوش در دیدار نهایی مقابل تران تی تای نماینده ویتنام نیز به برتری دست یافت و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی تکیه زد و آخرین طلای قرن ورزش زنان را در ثانیه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ کسب کرد.

در بخش مردان و در وزن ۶۰ کیلوگرم، علی محمدی بریمانلو «آرم خیان» از تایلند را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید، اما در دیدار ماقبل فینال به کوواتف از تاجیکستان باخت و به مقام سوم مشترک بسنده کرد.

در وزن ۷۳ کیلوگرم، الیاس پاکدل برابر «راغول کومار» از هند و سپس «وو سون» از ویتنام پیروز شد و گام به دیدار نهایی گذاشت. پاکدل در فینال «صبح الدین» تاجیکستانی را شکست داد و مقتدرانه قهرمان شد.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم، جواد مرادی در جدال با «رحمانی» از افغانستان پیروز شد. او در دومین مبارزه «ویشل» از هند را مغلوب کرد و فینالیست شد. مرادی در دیدار نهایی «شرالی» از ازبکستان را برد و صاحب مدال ارزشمند طلا شد.

بدین ترتیب در پایان یازدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا، تیم مردان ایران با سه طلا، دو نقره و یک برنز از مجموع هفت وزن به مقام قهرمانی رسید و تیم بانوان کشورمان با یک طلا، سه نقره و دو برنز در هشت وزن، به مقام ارزشمند سوم دست یافت.

نظر شما