شناسهٔ خبر: 5315029 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رهبرانقلاب در ديدار قاريان قرآن:

دولت هاي اسلامي بيشتر از آن که درباره قرآن حرف بزنند، در عمل با آن آشنا شوند

موج- در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، فضاي حسينيه امام خميني(ره) آکنده از عطر دل‌انگيز آيات روح‌بخش کلام‌الله مجيد شد و اساتيد، قاريان و حافظان برترِ سي‌و‌دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم، محفل نوراني انس با قرآن را در حضور رهبر معظم انقلاب،برپاکردند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج،حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار با تأکيد بر لزوم حضور قرآن در تمام ابعاد زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان، لازمه رسيدن به اين هدف والا را دو عنصر «بصيرت» و «عزم» دانستند و گفتند: نسخه علاج مشکلات کنوني دنياي اسلام، تسليم بودن در برابر دستورات قرآن و تسليم نشدن در برابر تحميلهاي جاهليت مدرن و مقاومت در برابر زورگويي هاي اين جاهليت است.
ايشان تلاوت و حفظ قرآن را مقدمه تخلق به اخلاق قرآني و شکل گيري جامعه اي بر اساس دستورات قرآني برشمردند و افزودند: امروز متأسفانه دنياي اسلام از ضعف و فقر و اختلاف و جنگ هاي داخلي ناشي از فشار نظام‌هاي جاهلي به‌شدت رنج مي برد که تنها راه مقابله با اين فشارهاي تحميلي، تسليم شدن در برابر قرآن و عزم جدي براي حرکت به سمت اهداف والاي آن است.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: اگر يک قدم به سمت اهداف قرآني برداشته شود، خداوند نيروي مضاعفي خواهد بخشيد و اين، موضوعي است که ملت ايران تجربه کرده و با مقاومت در برابر زورگويي‌ها، به توانايي‌ها و اميد بيشتري دست پيدا کرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي استفاده از تجربه ملت ايران در ايستادگي مقابل قدرت ها را نسخه علاج مشکلات دنياي اسلام دانستند و گفتند: ايجاد اختلاف و دو دستگي در ميان امت اسلامي، امروز يکي از برنامه هاي اصلي دشمنان است، بنابراين همه بايد مراقب باشند تا مبادا فرياد اختلاف سر دهند و بلندگوي دشمنان اسلام و قرآن شوند.
ايشان با تاکيد بر اين که هر حنجره اي که در جهت اختلاف‌افکني کار کند، بلندگوي دشمن است، خاطرنشان کردند: ايجاد اختلاف تحت عناوين شيعه و سني، عرب و عجم، و قوميتها و مليتها و تعصبهاي ناسيوناليستي، در دستور کار بدخواهان امت اسلامي قرار دارد که بايد با «بصيرت» و «عزم» در مقابل آن ايستاد.
رهبر انقلاب، بصيرت و تشخيص صحيحِ «دوست»و«دشمن» را بسيار ضروري دانستند و تأکيد کردند: هنگامي که عزم و اراده در کنار بصيرت قرار گيرد، پيمودن مسير و ايستادگي در برابر فشارها و تحميل‌ها و توطئه‌ها، آسان خواهد شد و اين، همان نصرت الهي است.
حضرت آيت الله خامنه اي گسترش روزافزون انس با قرآن در جامعه را نويدبخش و اميدوار کننده خواندند و با تأکيد بر لزوم اهتمام جدي مسئولان به موضوع قرآن، گفتند: بايد جوانان و روشنفکران، انس بيشتري با قرآن پيدا کنند؛ زيرا غني شدن ذهن از معارف قرآن، تاثير خود را بر گفتار و رفتار و تصميم گيري هاي کلان خواهد گذاشت.
ايشان انس با قرآن را تضمين کننده آينده روشن و همراه با سعادت دانستند و تأکيد کردند: امروز خوشبختانه حرکت به سمت اسلام و قرآن در ميان جوامع اسلامي نيز شروع شده که بيداري اسلامي از برکات آن است.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: بيداري اسلامي حقيقتي است که از بين رفتني نيست و آثار آن روزبروزگسترش خواهد يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي وظيفه علما، روشنفکران، نويسندگان، دانشجويان، دانش پژوهان و قاريان و حافظان قرآن را در گسترش روزافزون بيداري اسلامي، مضاعف برشمردند و تأکيد کردند: بايد مردم را به راهي که قرآن بشارت مي دهد، اميدوار کرد.
ايشان در پايان اظهار اميدواري کردند: دولت هاي اسلامي بيشتر از آنکه درباره قرآن حرف بزنند، در عمل با آن آشنا شوند و دستورات آن را اجرا کنند.

نظر شما