شناسهٔ خبر: 53132645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام ۲ گروه ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده کوخرد استان هرمزگان

قشم- ایرنا- رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله‌زده کوخرد- جناح در استان هرمزگان به منظور ارزیابی اولیه زلزله به وقوع پیوسته در این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی ولی پور بامداد پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از کسب وقوع خبر زمین لرزه ۶ ریشتری در زلزله حوالی کوخرد، جناح استان هرمزگان با قید فوریت های امدادرسانی ستاد بحران در  مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه های ارزیاب از نزدیکترین پایگاه های امداد و نجات به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

وی ادامه داد: اکنون گروه های ارزیاب هلال احمر برای ارزیابی اولیه و بررسی لازم به محل وقوع این زلزله اعزام شده اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: همچنین آماده باش به استان‌های بوشهر فارس و کرمان انجام شده است.

ولی پور توضیح داد: طبق ارزیاب های انجام شده از سوی تیم ارزیاب اعزامی هلال احمر به مناطق زلزله تاکنون این زمین لرزه در روستاهای بستک اعلم ترک خوردگی منازل را به همراه داشته و در شهر بندرعباس و جزیره کیش احساس شده که در پی آن مردم به علت ترس و اضطراب ناشی از آن به خیابان ها آمدند اما تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

در همین حال، گروههای ارزیاب اعزامی به مناطق زلزله زده در ارزیابی اولیه خود اعلام کردند که برخی خانه های روستای لاوردین بستک دچار ترک خوردگی شده اند.

زمین لرزه شدیدی به بزرگی ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد پنجشنبه حوالی کوخرد در استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش ایرنا، از مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۴.۶۵ و عرض جغرافیایی ۲۶.۸۹ و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوسته است.

بر اساس گزارش اولیه این زمین لرزه در فاصله ۲۷ کیلومتری کوخرد به وقوع پیوسته است.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه و ۴۴ ثانیه بامداد پنجشنبه اعلام کرده است.

گزارش تکمیلی این مرکز حاکی از آن است که متعاقب وقوع این زمین لرزه، همچنین دو پس‌لرزه ۴.۱ و ۴ ریشتری در ساعات ۲:۵۷:۲۸ و ۰۳:۰۴:۴۲ در همان موقعیت جغرافیایی به وقوع پیوسته است.

بندرعباس با ۱۶۵ کیلومتر و شیراز با ۳۶۸ کیلومتر نزدیک ترین مراکز استان ها به کانون این زمین لرزه هستند.

هنوز گزارشی از میزان خسارت های احتمالی این زمین لرزه اعلام نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما