شناسهٔ خبر: 53130332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازدید وزیر کار از روند ساخت مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهید سلیمانی مشهد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روند ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سلیمانی در حاشیه شهر مشهد بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

افشین رحیمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی در قالب تفاهمنامه امضا شده میان خیرین و دولت به صورت مشارکتی اجرا شده است.

او گفت: خوشبختانه خیرین ۴۰ درصد بیش از سهم خود در ساخت این پروژه هزینه کردند و با تخصیص اعتبارات سهم دولت در این زمینه که تا کنون ۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته، این مرکز تا دو ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم و آموزش و پرورش انسان ساز هستند؛ تلاش خیرین در زمینه توسعه و ترویج مهارت موثر واقع نمی‌شود مگر با الگو سازی در حوزه مهارت کشور.

مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی ویژه بانوان در حاشیه شهر مشهد احداث شده است و عملیات اجرای آن از ۱۰ ماه پیش به صورت مشارکتی از سوی دولت و خیرین آغاز شد.

این پروژه با اعتباری در حدود  ۳۸ میلیارد تومان از سوی خیرین خراسان رضوی کلید خورد و اکنون در انتظار تجهیز با حمایت دولت است.

پروژه یاد شده در زمین اهدایی شهرداری مشهد به وسعت شش هزار متر مربع با زیربنای ۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع احداث شده است و طبق برنامه در سال ۱۴۰۱ افتتاح می شود.

هم اکنون ۴۷ مرکز دولتی و ۸۷۸ آموزشگاه آزاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان رضوی وجود دارد.

نظر شما