شناسهٔ خبر: 53129861 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خصوصی‌سازی آموزش در کشورهای در حال توسعه؛ شواهد و پیامدها

در این گزارش یافته‌های کلیدی تحقیقات تجربی در موضوع تأثیرات شیوه‌های خاص خصوصی‌سازی مدارس به ویژه در کشورهای در حال توسعه مرور شده است.

صاحب‌خبر -

 

«خصوصی‌سازی آموزش در کشورهای در حال توسعه؛ شواهد و پیامدها» نام گزارشی است که توسط آقایان «فرنسس پِدرو» و «گابریل لِروکس» نوشته شده و آقای «هادی علایی» آن را ترجمه کرده و توسط مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منتشر شده است. در این گزارش، به این پرسش اصلی پرداخته می شود: آیا بخش خصوصی می‌تواند منفعت عمومی آموزش را به شکلی کارآمدتر یا بهینه‌تر از دولت فراهم کند؟

توصیه‌های اصلی این گزارش عبارتند از:

  • باید دولت را در مورد اطمینان از تأمین کالاهای عمومی مرجع و مسؤول دانست.
  • بهترین راهبرد برای افزایش کیفیت و برابری آموزشی، حمایت از کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی است.
  • یکی از راه‌های بهبود کمی و کیفی آموزش عمومی، ارتقای شاخص‌های حکمرانی خوب است.
  • بهترین راه به سوی ترویج حق آموزش، استفاده از منابع دولتی برای افزایش کیفیت مدارس دولتی است.

برای دریافت فایل گزارش، پیوند زیر را باز کنید:

 فایل گزارش

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

نظر شما