شناسهٔ خبر: 5311980 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

حمل 30 درصد کالای دریای خزر توسط کشتیرانی ایران

خبرگزاری فارس

صاحب‌خبر -
تین نیوز |  مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر از حمل 30 درصد از کالا در دریای خزر توسط این کشتیرانی خبر داد.

علی‌اکبر غنجی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان از حمل و نقل دریایی دو میلیون تن کالا توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دریای خزر در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بیش از 30 درصد از حمل و نقل دریای خزر توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

 
وی خواستار کمک‌های ساختاری و حاکمیتی مسئولان به منظور توسعه کشتیرانی در دریای خزر شد و افزود: شبانه‌روزی شدن گمرکات در کاهش ماندگاری کشتی در بندر انزلی تاثیرگذار است.

 
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با بیان اینکه حرکت کشتی‌های غله‌بر از بنادر خارجی به طرف بندر انزلی آغاز شده است، تصریح کرد: نیاز است گمرکات به صورت مستمر فعال باشند.

 
وی بر رقابتی شدن حمل و نقل کالا توسط ناوگان کشتیرانی ایران تاکید کرد و گفت: پرداخت یارانه سوخت با توجه به انعقاد تفاهمنامه‌ها در افزایش حمل و نقل دریایی در مقابل ناوگان دریایی دیگر کشورها حائز اهمیت است.

 
غنجی با اشاره آموزش نیروها توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی برای استفاده در ناوگان حمل و نقل دریایی کشور، خاطرنشان کرد: در مدت سه سال گذشته تعداد 300 نفر جذب ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شدند.

 
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر بر آموزش دریانوردی به صورت حاکمیتی در کشور تاکید کرد و یادآور شد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیش از پنج هزار نفر نیرو نیاز دارد.

 
وی با بیان اینکه بسیاری از نیروهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را می‌توان از استان‌های گیلان و مازندران جذب کرد، گفت: اگر نگاه به دریا داشته باشیم اقتصاد منطقه شکوفا می‌شود.

 

نظر شما