شناسهٔ خبر: 53094706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زمین‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی بلعیده می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان‌سازی در اراضی مستعد کشاورزی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در جلسه شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد بیشتر مربوط به تغییر کاربری اراضی، نهاده‌‌های دامی، نحوه توزیع کود، کانال‌های آبیاری و  توزیع تراکتور بود که عمدتاً کشاورزان با این موارد درگیر هستند.

وی افزود: بنده از اعضای شورای استان انتظار دارم به عنوان رسانه عمل کنند و مسائل مطرح شده در این جلسه را  به گوش کشاورزان نیز برسانند.

فتحی  ادامه داد: هدف ما در بخش کشاورزی استان توجه به توسعه پایدار است، چرا که نمی‌شود همه خواسته‌های کشاورزان را عملی کرد، در مواقعی خواسته کشاورزان مغایر با اصول توسعه پایدار و پدافند غیرعامل است، بر همین اساس بعضی تصمیم‌گیری‌ها طبیعی است که برخلاف  نظرات و خواست کشاورزان باشد، از این‌رو همه ما باید حقوقمان را بدانیم و تکالیفمان را درست انجام دهیم.

وی تاکید کرد: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی مستعد کشت و جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان‌سازی در این اراضی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، در این موضوع باید از فرهنگ‌های گذشته فاصله بگیریم و  واقعیت‌های جامعه را در نظر داشته باشیم، چراکه اگر دلمان به حال نسل‌های آینده می‌سوزد، باید به فکر امنیت غذایی آنها نیز باشیم.

فتحی گفت: استفاده از جاده بین مزارع فقط برای اراضی آبی است و برای دیم شامل نمی‌شود. در این ارتباط نیز می‌توانیم تفاهم‌نامه‌ای را با شورای استان منعقد کرده و همکاری در این زمینه داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی به رفع تداخلات اراضی در استان هم اشاره کرد و گفت: از ۲۰۱۱ زمین ۱۲۴۰ قطعه دارای تداخل شناسایی شدند و هدف غایی این طرح نیز صدور سند است که به کشاورزان اقتدار می‌بخشد از اعضای شورا نیز انتظار داریم تا کشاورزان شهرستان خود  را برای استقبال از این طرح و تهیه سند ترغیب کنند.

 فتحی تصریح‌کرد: در خصوص توزیع کود ما به استفاده درست و اصولی تاکید داریم و کشاورزان باید در استفاده از کود توجه کنند که  ترکیب کودهای ازت، اوره، فسفات و ریزمغذی‌ها به کار ببرند تا عملکردشان افزایش یابد.

انتهای پیام/ ق

نظر شما