شناسهٔ خبر: 53090529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوشمندسازی، اساس توسعه پایدار و امنیت است

قزوین - ایرنا - فرماندهی انتظامی استان قزوین هوشمندسازی را اساس توسعه پایدار و امنیت دانست و گفت: شعار نوروزی امسال پلیس بر همین اساس به پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار علی ابراهیمی عصر دوشنبه در نشستی خبری به ارایه عملکرد یک ساله پلیس در چهارشنبه آخر سال پرداخت و گفت: پلیس در سال جدید همانند سال های گذشته خدمت رسانی همراه با سرعت، دقت بیشتر و با بهره مندی از فناوری های جدید را در دستور کار خود قرار داده تا رضایت شهروندان را بیش از گذشته از خدمات رسانی های خود جلب کند.

وی با بیان اینکه پلیس به عنوان اصلی ترین نهاد در حوزه ایجاد نظم و امنیت شناخته شده، تصریح کرد: فرماندهی انتظامی برای پیشبرد ماموریت های خود بیش از هر سازمان دیگری نیازمند همراهی و همسویی مردم و جلب افکار عمومی بوده و به همین منظور ما نیز برای هر ساعت، روز، ماه و سال برنامه ریزی های خاصی را برای مناسبت های مختلف انجام می دهیم.

سردار ابراهیمی ادامه داد: ناجا در حوزه تعامل با مردم، توسعه بسترهای مشارکت های عمومی جهت ایجاد امنیت، توسعه آموزش های همگانی، اطلاع رسانی، هشدار به آسیب ها و تهدیدها، ایجاد فضا برای انعکاس و دیدگاه های مردمی از پلیس را در دستور کار خود قرار داده و سالانه نیز در دو نوبت اقدام به ارایه عملکرد در سطح استان می کند.

این مسوول انتظامی با اشاره به اینکه پلیس امروزه در تولید و ایجاد امنیت، انضباط اجتماعی و ارایه خدمات به مردم فعالیت شبانه روزی دارد، افزود: خوشبختانه امروز با عنایت به توجهات حضرت ولی عصر (عج)، فرماندهی معزز کل قوا، خون پاک شهدا و همراهی مردم، امنیت قابل توجهی در سطح کشور و استان برقرار بوده تا جایی که قزوین در این بخش، امن ترین استان شناخته شده است.

کشف ۷۵ باند سرقت در استان قزوین

فرماندهی انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه امسال ۷۵ باند سرقت در استان قزوین کشف شده، گفت: در این رابطه ۴۶۰ سارق حرفه ای با ۹۰۰ فقره سرقت دستگیر شده و همچنین در این مدت نیز هفت هزار و ۹۴۰ سارق در رابطه با انواع سرقت ها نیز دستگیر شده اند.

به گفته وی، در سال جاری ۲۰ فقره قتل در استان به وقوع پیوسته که تمامی آنها منجر به کشف شده و در این رابطه نیز ۴۰ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی نیز شده اند.

این مقام انتظامی یادآور شد: امسال همچنین ۶۲۲ فقره فقدانی (مفقودی) در سطح استان گزارش شده بود که با پیگیری های به عمل آمده از سوی عوامل انتظامی، ۴۹۹ مورد آنها منجر به کشف و مابقی نیز در حال پیگیری پلیس قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۰ فقره کشف اجساد در استان قزوین از سوی پلیس صورت گرفته، تاکید کرد: ۱۸ مورد کشفیات یاد شده با انجام اقدامات فنی و تخصصی منجر به کشف شده است.

سردار ابراهیمی درباره سایر کشفیات به عمل آمده از سوی این مرکز فرماندهی، افزود: امسال ۴۱۳ فقره جعل اسناد، ۱۲ فقره جعل در اسناد دولتی در استان کشف و ۱۶ درصد نیز افزایش کشف سارقان بوده و در عین حال نیز در حوزه سرقت احشام ۵۲ درصد، سرقت اموال دولتی ۵۰ درصد، جیب بری ۲۰ درصد، سرقت قطعات خودرو ۹ درصد و سرقت از منازل نیز سه درصد کاهش وقوع جرم نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی ادامه داد: در حوزه تصادفات جاده ای منجر به فوت نیز با ۲۴۹ مورد فوتی در سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۴۰ فقره، به میزان چهار درصد افزایش داشته ایم.

ابراهیمی با اشاره به تعداد ترددهای صورت گرفته در جاده های اصلی و فرعی استان، خاطرنشان کرد: امسال ۲۴۰ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۷۷۲ مورد تردد در سطح جاده های استان صورت گرفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۶ درصدی روبرو بوده و ۷۰ درصد از تصادفات نیز مربوط به خودروهای سواری، ۱۰ درصد موتور سیکلت ها، ۱۱ درصد وانت بارها، ۸ درصد کامیون ها و مابقی نیز خودروهای مسافربری بوده است.

وی ادامه داد: ۵۸ درصد از علت تصادفات جاده ای استان نیز عدم توجه به جلو، ۱۳ درصد تخطی از سرعت، ۸ درصد تغییر مسیر ناگهانی بوده و علت ۳۹ درصد از تصادفات نیز وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر رخ داده و در عین حال نیز علت ۳۱ درصد از تصادفات نیز واژگونی بوده است.

به گفته وی، ۴۶ درصد از تصادفات صورت گرفته جاده ای استان قزوین در آزادراه ها به وقوع پیوسته است.

دستگیری بیش از ۲۲ هزار نفر در رابطه با انواع وقوع جرم

سردار ابراهیمی خاطرنشان کرد: امسال همچنین ۲۲ هزار و ۱۸۸ نفر در حوزه سرقت، جرایم مالی، امنیتی، شرارت، مفاسد اجتماعی، معتادان و قاچاق کالا شناسایی و دستگیر شدند و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴ درصدی روبرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس برای برقراری نظم و امنیت اجتماعی طی سال جاری موفق به اجرای طرح های خوبی شد تا جایی که ۴۹۵ طرح به صورت نقطه ای، محله ای، منطقه ای و شهرستانی در سطح استان و در راستای پاکسازی مناطق آلوده اجرا و کشفیات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفت.

به گفته وی، سرقت، نزاع و درگیری، جرایم مالی، موادمخدر و جرایم عمومی علیه اموال اشخاص پنج جرم به وقوع پیوسته در این استان بوده است.

فرماندهی انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در حوزه کشف موادمخدر نیز امسال چهار هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مخدر در سطح استان کشف و چهار هزار و ۹۰۰ قاچاقچی، توزیع کننده و تهیه کننده مواد نیز دستگیر و در این رابطه نیز پنج هزار و ۴۸۴ فقره پرونده در حوزه موادمخدر تشکیل شده است.

وی در حوزه کشف موارد مربوط به جرایم فضای مجازی، گفت: طی سال جاری یک هزار و ۴۸۰ فقره پرونده توسط پلیس فتا در حوزه های مختلف تولید محتوای غیراخلاقی و کلاهبرداری تشکیل که ۹۸ درصد آنها نیز منجر به کشف شده و با کشفیات به عمل آمده در یک هزار و ۵۰۳ پرونده، ۴۸۲ نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار ابراهیمی به کشفیات پلیس در حوزه امنیت اقتصادی اشاره و یادآور شد: امسال و در دایره مبارزه با جرایم اکتسابی، ۷۵۸ میلیارد تومان و در حوزه کشف کالاهای قاچاق نیز ۹۵ میلیارد تومان کشفیات صورت گرفت و در این رابطه نیز ۸۵۵ فقره پرونده تشکیل و یک هزار و ۲۲ قاچاقچی دستگیر و ۱۹۸ دستگاه خودرو نیز کشف و ضبط شد.

این مسوول انتظامی خاطرنشان کرد: امسال ۵۴۰ هزار و ۷۱۴ شهروند قزوینی نیز با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ تماس گرفته که ۴۴.۵ درصد آن منجر به عملیات و ۳۳ درصد تماس ها هم منجر به ارشاد و راهنمایی شد.

فرماندهی انتظامی استان قزوین تاکید کرد: امسال همچنین ۶۰۱ هزار و ۲۲۱ عدد انواع مواد محترقه پرخطر کشف که این میزان نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۶۵ درصدی روبرو بوده، ۲۲ کیلوگرم انواع مواد اولیه برای ساخت مواد محترقه خطرناک نیز کشف و در این رابطه نیز ۴۴ نفر از تهیه و توزیع کنندگان این مواد در سطح استان دستگیر شدند.

نظر شما