شناسهٔ خبر: 53077910 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در گفت و گو با جی پلاس مطرح شد

کارشناس وزنه برداری: علی مرادی می داند با ظلم هایش دیگر کسی جواب سلام او را هم نمی دهد/ بعضی جاسوس دوجانبه هستند!

رئیس هیات وزنه برداری قزوین گفت: رفتارهای مرادی ثابت کرد ما اشتباه نمی‌گفتیم او در تصمیم‌گیری‌های خود تعادل یک مدیر را ندارد.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس، اوایل دی ماه بود که وزارت ورزش و جوانان بازنشستگی علی مرادی ریاست فدراسیون وزنه برداری به صورت رسمی اعلام کرد و مرادی نامه خداحافظی و گلایه آمیزی نسبت به نحوه برکناری خود نوشت و در قسمتی از نامه هم از عملکرد خود تعریف و تمجید کرد.

در حالی که همه جامعه وزنه برداری منتظر انتخاب سرپرست جدید از سوی وزارت ورزش بودند این کار انجام نشد و مرادی که از تصمیم خود منصرف شده بود به صورت غیر قانونی به فدراسیون بازگشت.  

پس از دوماه بلاتکلیفی حمید سجادی وزیر ورزش در مصاحبه‌ای عنوان کرد وزنه‌برداری بلاتکلیف نیست و به‌ زودی تصمیمات مدیریتی گرفته می‌شود. در حال حاضر علی مرادی به‌عنوان رئیس در فدراسیون است و کارش را انجام می‌دهد و باید حکم بازنشستگی به صورت رسمی ابلاغ شود.

موضوع دیگری که حواشی زیادی ایجاد کرده انتخابات فدراسیون بود که پس از آن حرف و حدیث‌های زیادی نسبت به غیر قانونی بودن انتخاب علی مرادی به دلیل رعایت نشدن قانون نصف به علاوه یک مطرح شد که سجاد انوشیروانی به عنوان یکی از کاندیداها به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و سرانجام حکم ابطال این مجمع صادر شد.

حسین مقامی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس در این باره گفت: همین طورکه می‌دانید من بعد از صدور حکم ریاست علی مرادی بعد از انتخابات سال 98 معتقد بودم انتخابات غیر قانونی برگزار شده و حتی وزیر وقت از صدور حکم  دو هفته امتناع کرد و وقتی دید از سوی  کاندیداها به صورت رسمی شکایتی برای ایشان ارسال نشد حکم را صادر کرد. به هر حال قانون نصف به علاوه یک رعایت نشد و باید دو نفری که بالاترین رای را کسب کردند به مرحله دوم می‌رفتند و قطعا اگر این اتفاق رخ می‌داد علی مرادی برنده انتخابات نبود چون خیلی از افرادی که به آنها وعده داده بودند و تهدید کردند که اگر رای ندهید، مرادی با رای قاطع بالا می‌آید و ممکن است با شما برخورد کند متوجه می‌شدند که این گونه نبوده و علی مرادی به صورت ناپلئونی برنده شد. رئیس فدراسیون قرار بود بازنشسته شود و این اتفاق نیافتاد لذا بعد از شکل گیری دولت جدید سجاد انوشیروانی اقدام به شکایت کرد و خدا را شکر رای به صورت خیلی شفاف و قانونی مبنی بر ابطال انتخابات صادر شد البته طرفین 20 روز مهلت درخواست تجدید نظر دارند اما قطع یقین طبق استدلالی که قاضی محترم در پرونده آورده رای برگشت ناپذیر است.

 

او با اشاره به تعلل وزیر ورزش و صحبت‌هایش مبنی بر اعلام نشدن رسمی بازنشستگی علی مرادی تصریح کرد: او گفته بود تا زمان ابلاغ نشدن حکم بازنشستگی به صورت رسمی علی مرادی رئیس  فدراسیون است و خیلی شفاف اعلام کرد مرادی دوست و برادر من است و چراغ فدراسیون را روشن نگه داشته. به هر صورت وقتی وزیر محترم یک جایی مجبور به پاسخگویی می‌شود شرایط را در نظر می‌گیرد و تمام اصول دیپلماتیک را رعایت می‌کند؛ شاید هر فرد دیگری هم بود تایید نمی‌کرد که وزنه برداری بلاتکلیف است چون اگر این موضوع را مطرح می‌کرد باید پاسخگوی سوالات دیگر هم می‌شد. برخی معتقدند وزیر حمایت کرده و به نظر من اگر هم حمایتی صورت گرفته از شخصیت حقیقی مرادی بوده نه شخصیت حقوقی او. به این دلیل که  در همان وزارت ورزش  حکم بازنشستگی صادر شده اما تمام این فرایند را من یک مقدار غیر اداری دیدم چون وقتی حکم ابلاغ می‌شود فرد نباید محل کارش را ترک کند و 24 ساعت بعد  نامه خداحافظی بنویسد و بعد پشیمان شود و بگوید بازنشسته نیستم.

 

مقامی افزود: تمام رفتارهای مرادی ثابت کرد ما اشتباه نمی‌گفتیم که درتصمیم گیری‌ها و برنامه‌هایش تعادل یک مدیر را ندارد. زمانی که حکم بازنشستگی صادر می‌شود فرد باید تا پایان فرایند تسویه حساب و انتخاب نفر بعد در محل کار خود باشد اما چون به شدت به علی مرادی برخورده بود روزی که حکم را ابلاغ کردند سر خود فدراسیون را ترک کرد و جنجال‌های نامتعارفی ایجاد شد. مرادی می‌داند با ظلم‌هایی که به جامعه وزنه برداری از ورزشکاران و پیشکسوتان گرفته تا هیات استان‌ها کرده بعد از رفتنش جواب سلام او را هم نمی‌دهند حتی زمانی که در کنفدراسیون آسیا پست داشت کمتر مورد توجه خانواده وزنه برداری بود  بنابراین هم او و هم همراهانش می‌گفتند فعلا از سفره‌ای که پهن است استفاده کنیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد و از صحبت وزیر ورزش سو استفاده کردند.

 

کارشناس وزنه برداری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور گفت: اخباری را دیدم که ریاست جمهور هشتم اسفند ماه به هیات دولت ابلاغ کرد که دستگاه‌ها باید شرایطی را رعایت کنند و دستور دادند که هیچ یک از کارمندان وزارت ورزش و به طبع آن ادارات کل ورزش حق ندارند در فدراسیون‌های ورزشی و هیات استان‌ها مشغول به کار شوند بلکه باید  به دستگاه خودشان برگردند و آن بخش در اختیار افرادی قرار بگیرد که شرایط حضور در آن پست‌ها را دارند.  قطع یقین این خبری که دیدم از ابتدای سال آینده قابل پیگیری است؛ این هم استدلال دیگری است که مرادی نمی‌تواند در فدراسیون  ادامه فعالیت بدهد و امیدوارم این قوانین خوبی که تصویب می‌شود مورد اجرا قرار بگیرد.

 

حسین مقامی با بیان دلایل احتمالی انتخاب نشدن سرپرست برای فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: در فدراسیون‌های ورزشی بسیاری از افراد قائل به مقررات هستند اما اشخاصی مانند علی مرادی هم وجود دارند که وقتی این اتفاقات رخ می‌دهد به نظر من می‌خواهند به مجامع جهانی شکایت کنند که دولت دخالت کرده  و اتفاقا جایی که کارمند دولت رئیس فدراسیون می‌شود دخالت دولت صورت گرفته است. ابلاغ ریاست جمهور خواسته جامعه ورزش است  و ورزش را دست صاحبان خودش می‌دهد. امیدوارم این خبری که شنیدم کذب باشد؛ من به صورت غیر مستقیم شنیدم یکی از دلایلی که در این دو ماه گذشته باعث شد سرپرست انتخاب نشود ترس از این بوده که تهدیدی صورت گرفته که ما به مجامع جهانی شکایت می‌کنیم که دولت  در عزل و نصب رئیس فدراسیون دخالت کرده است.

 

او در پایان صحبت‌های خود گفت: باز هم تاکید می‌کنم امیدوارم خبر درستی نباشد چون در شبکه‌های مجازی خواندم و خیلی هم نمی‌شود مهر تایید زد اما اگر حقیقت داشته باشد به معنای واقعی خیانت به کشور، نظام اسلامی و ورزش است که شخصی چند سال در فدراسیون در عرصه قدرت باشد و اگر هم بخواهند قوانین را اجرا کنند همان کشوری که تمام این قوانین را پیاده کرده که بتوانند از جایگاهی که دارند سود ببرند بعد بیایند تهدید کنند که به مجامع جهانی شکایت می‌کنیم. اگر حقیقت داشته باشد واقعا جای تاسف دارد و من از تمام دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم ورود کنند و اجازه ندهند چنین تهدیدهایی برای کشور عزیز ما و سایر دستگاه‌ها باشد. چون مشابه این موضوع را در چند فدراسیون دیدیم که توسط بعضی از افرادی که ادعا می‌کنند خدمتگذار هستند ولی به صورت جاسوس دوجانبه کار می‌کنند یعنی از یک طرف خبر به فدراسیون‌های بین‌المللی می‌دهند و از طرف دیگر می‌گویند خدمتگذار نظام هستیم و به دنبال این هستند که سود خودشان را ببرند.

نظر شما