شناسهٔ خبر: 53070846 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ستاره پرتغالی رکورد زد و منچستر را نجات داد

رونالدوی واقعی و هت‌تریک شماره ۵۹

روزنامه جوان

هنرنمایی کریستیانو رونالدو، منچستریونایتد را موقتاً از بحران خارج کرد. با اینکه سرمربی آلمانی خیلی اعتقادی به این بازیکن سرشناس ندارد، ولی همین ستاره پرتغالی بعد از یک هفته غیبت با توپ پر به میدان بازگشت تا با هت‌تریکش مقابل تاتنهام هم رکورد‌های جدیدی را ثبت کند و هم یک پیروزی حیاتی را به قرمز‌ها هدیه دهد.

صاحب‌خبر -

هنرنمایی کریستیانو رونالدو، منچستریونایتد را موقتاً از بحران خارج کرد. با اینکه سرمربی آلمانی خیلی اعتقادی به این بازیکن سرشناس ندارد، ولی همین ستاره پرتغالی بعد از یک هفته غیبت با توپ پر به میدان بازگشت تا با هت‌تریکش مقابل تاتنهام هم رکورد‌های جدیدی را ثبت کند و هم یک پیروزی حیاتی را به قرمز‌ها هدیه دهد.
رالف رانگنیک در بازی‌های اخیر با تعویض رونالدو، اعصاب این بازیکن را به‌هم ریخته و او را به واکنش واداشته بود. اوج بی‌اعتنایی به کریس کنار گذاشتن ستاره پرتغالی از تیم در آستانه دربی حساس منچستر بود، تصمیمی که سرمربی علتش را مصدومیت این مهاجم عنوان کرد، ولی همه می‌دانستند این تصمیم به خاطر مسائل غیرفنی گرفته شده است!
بعد از سفر به لیسبون و تمدد اعصاب، رونالدو به تمرینات برگشت تا شایعات تمام شود. این بازیکن با خودش عهد بسته بود در بازی با تاتنهام میزان تأثیرگذاری‌اش را به رانگنیک و منتقدانش ثابت کند. مهاجم ۳۷ ساله به هدفش رسید و سه امتیاز مهم را به اندوخته‌های تیمش اضافه کرد، آن‌هم در حالی که در سال ۲۰۲۲ فقط یک گل (مقابل برایتون) زده بود.
با وضعیتی که شیاطین سرخ دارند از دست دادن حتی یک امتیاز نیز می‌تواند به غیبت آن‌ها در لیگ قهرمانان فصل آتی منجر شود، به همین خاطر اولین اشتباه شاگردان رانگنیک شاید آخرین اشتباه‌شان باشد. در مصاف با تاتنهام رونالدو از همان اول شمشیر را برای سفیدپوشان از رو بست و حتی گل به خودی مگوایر نیز مانع از باخت تاتنهام نشد. بعد از دو گل نیمه اول، اوج هنرنمایی رونالدو گل سوم او در دقیقه ۸۱ بود، گلی که هت‌تریک او را کامل کرد و به تیم لندنی نشان داد من‌یونایتد حتی در اوج مشکلات نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سه گل مهاجم پرتغالی در یک بازی درست بعد از شدت گرفتن اختلافاتش با کادر فنی و بالا گرفتن موج انتقاد‌ها علیه او به ثمر رسید. کریس با تمام قوا جنگید تا برخلاف ادعای برخی کارشناسان به همه ثابت کند همچنان در سطح اول فوتبال جهان خواهد درخشید.
هت‌تریک شماره ۵۹ در اولدترافورد، حساس و حال دیگری داشت. زننده هر سه گل میزبان موفق شد پنجاه و نهمین هت‌تریک دوران حرفه‌ای خود را جشن بگیرد (سه هت‌تریک در یوونتوس، ۴۴ هت‌تریک در رئال، دو هت‌تریک در یونایتد و ۱۰ هت‌تریک در تیم ملی پرتغال). رکورد منحصربه‌فرد دیگری که به نام رونالدو ثبت شد، زدن گل شماره ۸۰۷ بود. این بازیکن از رکورد جوزف بیکان با ۸۰۵ گل زده عبور کرد تا رکورددار گلزنی در تاریخ فوتبال لقب گیرد. کریس حالا دومین بازیکن مسن تاریخ لیگ جزیره است که با ۳۷ سال و ۳۵ روز سن موفق به زدن سه گل در یک بازی شده است. رکورد مسن‌ترین بازیکن در اختیار تدی شرینگهام، بازیکن سابق منچستر (۳۷ سال و ۱۴۶ روز سن) بود. ستاره شیاطین خوشحالی اش را در صفحه اینستاگرام با هوادارانش تقسیم کرد: «به شدت به خاطر اولین هت‌تریکم در زمان بازگشت به منچستریونایتد خوشحالم. هیچ احساسی بالاتر از بازگشت به زمین و کمک به تیم و گلزنی و تلاش نیست. ما یک‌بار دیگر ثابت کردیم تا زمانی که با هم تلاش کنیم و در کنار هم بایستیم، می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم. هیچ محدودیتی برای منچستریونایتد وجود ندارد، محدویت برای ما معنا ندارد. ما باید با هم پیش برویم.»
گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان فعلاً تنها هدف باقیمانده برای یونایتد است. تیمی‌که سال‌هاست حتی به قهرمانی جزیره فکر هم نمی‌کند، همین که بتواند جزو چهار تیم اول انگلیس باشد افتخار بزرگی برای رانگنیک محسوب می‌شود. البته این تیم هنوز در این فصل اروپا حضور دارد، ولی رسیدن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان را حتی در خواب هم نمی‌توانند تصور کنند. با ۵۰ امتیازی شدن من‌یونایتد قبل از بازی‌های دیشب این تیم در رتبه چهارم قرار داشت، منتها آرسنال نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده قرمز‌ها بازی‌های عقب افتاده زیادی دارد و خطر بزرگی برای منچستر محسوب می‌شود. با وجود این سرمربی آلمانی بعد از برد تاتنهام ترجیح داد با تمجید از رونالدو خوشبینانه نسبت به آینده حرف بزند: «رونالدو در این بازی تفاوت را رقم زد، نه تنها بابت سه گلی که او در این دیدار به ثمر رساند، بلکه میزان تلاش او در زمانی که تاتنهام توپ را در اختیار داشت، فوق‌العاده بود و از این حیث این بهترین عملکرد این بازیکن تا به اینجای فصل بود. بیایید فقط امیدوار باشیم که رونالدو در بقیه بازی‌ها هم کاملاً آماده باشد.»

نظر شما