شناسهٔ خبر: 53070011 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد ۱۷ درصدی بودجه شهرداری قم در سال آینده

شهردار قم گفت: بودجه ۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی سال آینده است که ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

 سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در نشست خبری گفت: از بودجه سال آینده ۷۳ درصد آن مربوط به طرح‌های عمرانی و مابقی مربوط به بودجه‌های جاری است.

او با اشاره به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری گفت: در سال آینده ۵۸ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.

شهردار قم توجه به بافت‌های فرسوده را از اولویت‌های شهرداری قم برشمرد و گفت: اعطای تسهیلات با سود ۴ درصد برای نوسازی و کاهش هزینه صدور پروانه ساخت از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای بافت‌های فرسوده است.

او احداث تقاطع جدید در خیابان شهید کیوانفر، خیابان قدس (فردوسی _ صدوقی) و اتمام طرح‌های نیمه تمام از برنامه‌های سال آینده است.

سید مرتضی سقائیان نژاد درخصوص پروژه‌های نیمه تمام گفت: طرح عمرانی میدان نماز به دلیل برخی کابل‌های مخابراتی با تاخیر صورت گرفت که اواسط اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری میرسد و طرح فاز پنج عمار یاسر از خیابان معلم تا خیابان ممتاز در سال آینده افتتاح می‌شود.

شهردار قم در خصوص پروژه‌های اطراف حرم مطهر هم گفت: ساماندهی مغازه‌های تجاری متصل به حرم مطهر، ساماندهی و تملک شیخان، تملک مغازه‌های خیابان اراک و ساماندهی قبرستان نو از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای ساماندهی اطراف حرم مطهر است.

نظر شما