شناسهٔ خبر: 53068516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قول مساعد استاندار قم برای رفع سریع مشکلات جامعه عشایری

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: مسائل و مطالبه‌های عشایر استان قابل حل بوده و با هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط و تلاش و برنامه‌ریزی ادارات کل جهاد کشاورزی و امور روستایی و عشایری در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مناطق کمتر برخوردار استان، با حضور در بین عشایر ایل‌های شاهسوند، زند و کلکو، به بررسی درخواست‌ها و مشکل‌های آنان پرداخت.

استاندار قم در حاشیه این بازدید به جمعیت ۳۰۰ خانواری عشایر استان اشاره کرد و افزود: تامین آب شرب و آب خوراکی دام از جمله مطالبه‌های مهم عشایر است که مقرر شد با تامین تانکرهای ثابت و سیار ذخیره آب و دستگاه‌های آب شیرین کن و نیز استفاده از ظرفیت چشمه‌های طبیعی موجود در منطقه این مشکل مرتفع شود.

شاهچراغی همچنین پیرامون مشکل مسیر عبور احشام از جاده قدیم قم - تهران و در حاشیه روستای عباس‌آباد گفت: این مشکل با ساخت زیرگذر حل خواهد شد که امیدواریم با رایزنی و توافق صورت گرفته، عملیات ساخت آن در سال آینده اجرایی شود.

استاندار قم ادامه داد: مسائل و مطالبه‌های عشایر استان قابل حل بوده و با هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط و تلاش و برنامه‌ریزی اداره‌کل جهاد کشاورزی استان و اداره‌کل امور روستایی و عشایری در اسرع وقت این مشکل‌ها مرتفع خواهد شد.

پیگیری و بررسی احداث زیرگذر جاده قدیم قم - تهران در حاشیه روستای عباس آباد برای رفع مشکل‌ه‌ای عبور احشام از عرض جاده و آب شرب بهداشتی در روستاهای عباس‌آباد، ایلیخ بلاغی و چشمه نور، بازدید از چشمه حسنلی در روستای چشمه نور و ایلراه عشایری در مراتع مره، تکلیف به اداره‌کل جهاد کشاورزی استان برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران عشایر استان، تامین دستگاه آب شیرین کن و مخازن ذخیره آب در مناطق عشایر نشین، بررسی وضعیت مالکیت مراتع و بهره‌مندی عشایر از مراتع از جمله مواردی بود که استاندار قم در این بازدید چند ساعته از مناطق عشایرنشین استان در جاده قدیم قم - تهران مورد بررسی قرار داد.

نظر شما