شناسهٔ خبر: 53055662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجتمع مسیر تهران- گرمسار میزبان پویش سراسری "همراهان سفر ایمن" می شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: همزمان با دیگر استان های کشور از چهارشنبه ۲۵ اسفند۱۴۰۰ به مدت ۲۰ روز پویش "همراهان سفر ایمن" در مجتمع مسیر تهران- گرمسار استان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احسان منصور کیایی روز یکشنبه به رسانه ها بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در ۲ سال اخیر و پیش‌بینی افزایش سفرهای جاده‌ای در نوروز پیش رو و همچنین اهمیت ایمنی و پیشگیری از وقوع تصادف در ایام تعطیلات نوروزی، پویش "همراهان سفر ایمن" در تعدادی از مجتمع های خدماتی رفاهی جاده های پرتردد کشور اجرا می شود.

وی افزود: این پویش در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دنبال فرهنگ‌سازی، ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی با اجرای مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در چارچوب یک پویش ملی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خاطر نشان کرد: در این پویش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش‌بینی شده و از ۲۵ اسفندماه به مدت ۲۰ روز انجام خواهد شد.

منصورکیایی یادآورشد: مجتمع خدماتی رفاهی منتظر قائم(عج) واقع در محور پرتردد تهران به گرمسار برای اجرای این پویش انتخاب شده است و کمک به افزایش ایمنی خودروهای شخصی، حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری، بومی و رسانه ای استان سمنان در اجرای پویش همراهان سفر ایمن اضافه کرد: موسیقی بومی، مسابقه، نمایش خیابانی، ایستگاه نقاشی، توزیع اقلام فرهنگی و ایمنی با رویکرد ترغیب مسافران نوروزی به رعایت قوانین و مقررات رانندگی، توقف و استراحت در طول سفر، توقف در هنگام خواب آلودگی از جمله برنامه های فرهنگی پیش بینی شده است./

نظر شما