شناسهٔ خبر: 5305476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نمایش اقتدار ارتش (۱)

رزمایش گسترده محمد رسول‌الله(ص) ارتش در جنوب کشور و آب‌های آزاد آغاز شد

رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در منطقه عمومی جنوب و جنوب شرق کشور و آب‌های آزاد دریای عمان و شمال اقیانوس هند آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، رزمایش مشترک و گسترده محمد رسول‌الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با اعلام رمز "یا رسول الله(ص)" توسط امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده این رزمایش در منطقه عمومی جنوب و جنوب شرق کشور آغاز شد.

این رزمایش گسترده که با حضور مقتدرانه یگان‌های نیروی دریایی ارتش و با تمرکز تاکتیکی کلیه یگان‌های عمل کننده برگزار می‌شود، وسعت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع در دریا از مدار ۱۰ درجه در شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و در خشکی بخش وسیعی از استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در برمی‌گیرد.

در این رزمایش که در چهار روز نخست با محوریت نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود، نیروهای چهارگانه ارتش اعم از نیروی هوایی، نیروی زمینی، نیروی دریایی و پدافند هوایی با توجه به ماموریت‌های عملیاتی به ایفای نقش می‌پردازند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و سخنگوی مرحله زمینی رزمایش محمد رسول الله(ص) در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش این نیرو در رزمایش، و استفاده مطلوب از تجربیات فرماندهان و انتقال آن به جوانان، و همچنین هدایت بخش هایی از عملیات توسط افسران جوان، از امادگی نیروی زمینی ارتش برای اجرای دستورات قرارگاه ذوالفقار و تک گسترده فردا (جمعه) خبر داد و افزود: گوشه هایی از توانمندی های رزمی و دفاعی ارتش و تعدادی از دستاوردهای خودکفایی نزاجا فردا در صحنه رزم ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما