شناسهٔ خبر: 53049926 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رکورد تاریخی ساخت ۶ هزار مگاوات نیروگاه تا قبل از تابستان ۱۴۰۱ درکشور

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

وزیر نیرو گفت: برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کردیم که حداقل ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید کشور اضافه شود که یک رکورد تاریخی است.
به گزارش فارس، علی‌اکبر محرابیان در بازدید از مرکز کنترل و راهبری شبکه توزیع برق تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زمستان سال جاری بعد از چند سال خاموشی پیاپی با تلاش سطوح مختلف خاموشی نداشتیم، اظهار داشت: زمانی که دولت مردمی در پیک تابستان ۱۴۰۰ سر کار آمد با خاموشی گسترده مواجه بودیم که علت اصلی آن هم سرمایه‌گذاری نکردن در زیرساخت‌های برق و فاصله جدی بین تقاضای مصرف و تولید بوده‌است. محرابیان با اشاره به اینکه از روز‌های ابتدایی تلاش وسیعی برای جبران در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن‌ها توسعه ظرفیت تولید کشور بوده‌است، گفت: برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کردیم که حداقل ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید کشور اضافه شود که یک رکورد تاریخی است. در سال‌های گذشته توسعه و راه‌اندازی نیروگاه رکورد ۴ هزار مگاواتی را داریم و امیدواریم با تلاش، موفق به ثبت این رکورد شویم و بخشی از نیروگاه‌ها به مدار بیایند.
سنکرون نیروگاه جدید چابهار با شبکه برق
وی در بیان اینکه امروز توسعه نیروگاه چابهار با شبکه سنکرون شد و به مرور تا تابستان نیروگاه‌های متعددی وارد مدار خواهند شد، گفت: یکی از ابزار‌های مهم ما نصب کنتور‌های هوشمند است تا بتوانیم مصارف صنعتی، کشاورزی، ادارات و خانگی را رؤیت‌پذیر کنیم. وزیر نیرو ادامه داد: برای مصارف خانگی برنامه داریم که برای مشترکین پرمصرف، کنتور هوشمند نصب شود و در بخش کشاورزی، صنعت و اداری نیز تمام مشترکان دارای کنتور هوشمند باشند. عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده برای کاهش مشکلات ناشی از برق در تابستان خاطر نشان کرد: ۱۰۰ برنامه عملیاتی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها مشکلات به حداقل برسد. محرابیان در ادامه به مسئله تشریح برنامه برای نصب کنتور‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: کنتور‌های هوشمند در نقاط مختلف کشور با اولویت پرمصرف‌های خانگی نصب می‌شوند و طراحی شده که بخش قابل‌توجهی از مشترکان تا تابستان کنتور هوشمندشان نصب شود و برای اینکه مردم بتوانند هزینه‌ها را مدیریت کنند، پرداخت تعرفه و همراه با پرداخت اقساط نباشد به همین دلیل پیش‌بینی کردیم که از مهر ماه اقساط کنتور‌ها پرداخت شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما