شناسهٔ خبر: 53036037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش حجم تبادلات تجاری، هدف روابط تهران و باکو

وزیر راه و شهرسازی ایران و رئیس‌جمهورِ جمهوری آذربایجان بر توسعه همکاری‌های میان دو کشور در حوزه اقتصاد و حمل و نقل تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

رستم‌ قاسمی وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان با تاکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل گفت: با انعقاد تفاهم نامه‌های جدید دو کشور و اتمام طرح‌های در دست اجرا، باید شاهد افزایش حجم تبادلات تجاری دو کشور باشیم.

الهام علی اف نیز در این دیدار گفت : امضای تفاهم نامه ایجاد ارتباط جاده‌ای بین نخجوان و مناطق غربی جمهوری آذربایجان از مسیر خاک ایران را جلوه‌ای از روابط دوستانه ارزیابی می‌کنیم. اطمینان داریم این گذرگاه جدید گشایش‌های جدیدی در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل و انرژی ایجاد کند.

دیروز بود که یادداشت تفاهمی بین دولت‌های ایران و جمهوری آذربایجان  درباره ایجاد ارتباطات جدید بین جمهوری آذربایجان و جمهوری و  ایران امضا شد.بر این اساس باکو و نخجوان از خاک ایران به هم وصل می‌شوند.

صبح امروز هم الهام علی اف در پیامی به ابراهیم رئیسی سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور را تبریک گفت و خواستار مشارکت ایران در بازسازی مناطق آزاد شده آن کشور شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور که به جمهوری آذربایجان سفر کرد، پیش از ظهر دیروز با  الهام علی اف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما