شناسهٔ خبر: 53028681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تشییع پیکر ۲ شهید حمله صهیونیست‌ها به دمشق در تهران

وداع با قهرمانان مبارزه با تروریسم

روزنامه جوان

و باز شهید آورده‌اند؛ از دمشق، شهر حضرت زینب (س) که طی یک دهه گذشته، محل شهادت جوانان زیادی از ایران است. نه فقط محل شهادت که محل فداکاری، محل دفاع، محل ایستادگی و مقاومت؛ مرکز مبارزه با تروریسم.

صاحب‌خبر -

و باز شهید آورده‌اند؛ از دمشق، شهر حضرت زینب (س) که طی یک دهه گذشته، محل شهادت جوانان زیادی از ایران است. نه فقط محل شهادت که محل فداکاری، محل دفاع، محل ایستادگی و مقاومت؛ مرکز مبارزه با تروریسم.
شهید آورده‌اند؛ شهدایی که این بار تروریسم داعش و تکفیری آن‌ها را هدف قرار نداده، بلکه خون آن‌ها را تجاوز صهیونیست‌ها بر زمین ریخته است. گرچه فرقی هم نمی‌کند؛ صهیونیست‌ها هم در اعتقاد، تکفیری هستند و البته حلقه‌های تروریسم جهانی زنجیر‌هایی متصل به هم هستند، چنانچه در همین سوریه، مواضعی که پیش از این داعش آن‌ها را می‌زد، با از بین رفتن دولت کذایی داعش، هدف جنگنده‌های اسرائیلی است.
۱۷ اسفند ماه بود که خبر آمد در جریان حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه شهر دمشق در سوریه، دو تن از نیرو‌های ایرانی مدافع حرم، مرتضی سعیدنژاد و احسان کربلایی‌پور- هر دو سرهنگ پاسدار- به شهادت رسیدند. روز شهادت این شهید مصادف با روز تولد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز بود. این اولین بار نبود که رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران مواضعی در خاک سوریه کرد؛ حملاتی که عمدتاً شبانه و از طریق جنگنده صورت می‌گیرد و البته اولین بار هم نیست که طی این حملات، نیرو‌هایی از ایران به شهادت می‌رسند. پیش از این در فروردین ۹۷ رژیم صهیونیستی با حمله به پایگاه هوایی «تی ۴» در حمص سوریه، چند تن از نیرو‌های ایرانی از جمله سیدعمار موسوی، مهدی لطفی‌نیاسر و اکبر زوارجنتی را به شهادت رسانده بود.
چهارشنبه شب مراسم وداع با پیکر‌های این دو شهید که از سوریه به تهران منتقل شده بودند، در معراج شهدای تهران برگزار شد. صحنه‌هایی غمگین و باشکوه از وداع کودکان و دیگر اعضای خانواده این دو شهید، در خاطره دوربین‌ها ماندگار شد تا نشان دیگری از قهرمانی پاسداران انقلاب اسلامی در راه مبارزه با تروریسم برای تاریخ بماند.
پنج‌شنبه ۱۹اسفند۱۴۰۰ صد‌ها تن از مردم در حسینیه فاطمه‌الزهرا واقع در میدان سپاه تهران، حضور یافتند تا پیکر این دو شهید را تشییع کنند. مراسم تشییع که قرار بود از ساعت ۹ صبح آغاز شود، به دلیل ازدحام جمعیت و بسته شدن تمام خیابان‌های اطراف، زودتر از ساعت مقرر آغاز شد و تعداد زیادی از افرادی که برای مشایعت پیکر پاک شهید مرتضی سعیدنژاد و شهید احسان کربلایی‌پور به حسینیه آمده بودند، از مراسم جا ماندند.
این مراسم با حضور فرماندهان عالیرتبه سپاه و ارتش و مقامات بسیج مستضعفین و صد‌ها تن از مردم آغاز شد و با تشییع پیکر‌ها به سمت خیابان دکتر شریعتی، خیل جمعیت باعث شد در تردد این خیابان و خیابان طالقانی و میدان سپاه، خلل جدی وارد شود.
پیکر مطهر شهید مرتضی سعیدنژاد بلافاصله پس از پایان مراسم تشییع به بهشت زهرا انتقال یافت تا در قطعه۵۰ به خاک سپرده شود، اما پیکر پاک شهید احسان کربلایی‌پور از طریق فرودگاه مهرآباد به اهواز انتقال یافت تا مورد تشییع و وداع مردم اهواز قرار بگیرد. پیکر مطهر این شهید مدافع حرم سپس به قم بازگشت و صبح جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، همزمان با دعای ندبه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با آن وداع شد و پس از تشییع از مصلای قدس به سمت گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) منتقل شد تا بنا به وصیت شهید در جوار شهید محمدمهدی لطفی‌نیاسر در این گلزار در شهر قم به خاک سپرده شود.
محور مقاومت این جنایت را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت
رئیس مجلس با تسلیت شهادت دو نیروی سپاه در سوریه تأکید کرد که مکافات سخت این گستاخی‌ها در انتظار ایادی تروریستی خواهد بود.
به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت دو تن از نیرو‌های سلحشور سپاه پاسداران را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: این دشمنان کوردل همواره با انجام این اقدامات جنایتکارانه که نشئت گرفته از خوی تجاوزگری، اشغال و ترور می‌باشد، تلاش داشته اند تا خللی در اراده راسخ مجاهدان غیور محور مقاومت و جهاد اسلامی وارد کنند که تاکنون ذلیل و ناکام و شکست‌خورده‌اند.
قالیباف در ادامه پیام خود افزوده است: بدون شک تاوان سنگین و مکافات سخت این گستاخی‌ها در انتظار ایادی تروریستی و ضدبشری خواهد بود و محور مقاومت و مدافعان دلاور حرم این‌گونه جنایات را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.
رئیس مجلس ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دو پاسدار تأکید کرد: رجای واثق دارم که ثمره این مجاهدت‌ها تحقق نصرت الهی و شکست و نابودی کامل دشمنان اسلام و اهل‌بیت (ع) خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما