شناسهٔ خبر: 53028494 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سقط جنین یا جاهلیت مدرن

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: امروز با جاهلیت مدرن روبه‌رو هستیم که هزاران جنین، با توافق و همیاری پدر و مادر از بین می‌روند.

صاحب‌خبر -

امیر مرتضوی گفت: پیشگیری از جرم یک امر همه‌جانبه است و برای جلوگیری از سقط جنین غیر قانونی و بدون عذر موجه که جزء قتل‌های فجیع رده بندی می‌شود باید افزایش شناخت و آگاهی برای همه برنامه ریزی شود.

گردهمایی دو روزه فعالان مرکز جلوگیری از سقط جنین غیرقانونی "نفس" در خراسان رضوی با هدف تربیت کنشگران فعال جمعیتی در حوزه جلوگیری از سقط جنین غیرقانونی برگزار شده است.

او گفت: قوه قضائیه حافظ جان، مال و آبروی افراد است و موضوع پیشگیری از سقط جنین نیز بر همین اساس در حوزه پیشگیری از جرم تعریف می‌شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: در این طرح وظایف همه نهاد‌ها و ارگان‌ها برای انجام صحیح طرح پیش‌بینی شده است و هر فردی که خلاف قانون عمل کند و منجر به سقط جنینی شود، باید پاسخگو باشد، زیرا سقط جنین هم گناه و هم جرم است.

جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تکلیف شرعی زمان و مکان نمی‌شناسد و اگر جان فردی در خطر باشد باید برای نجات او اقدام کرد و جنین انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

او گفت: کشته شدن دختران در زمان صدر اسلام منجر به نامیدن عصر جاهلیت بر آن دوره شد، ولی در زمانه ما که جنین‌های بی‌گناه کشته می‌شوند دوره جاهلیت مدرن است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کرونا باعث شد تا تعداد بسیاری از مردم جان خود را از دست بدهند و این موضوع افکار عمومی را جریحه دار کرد، ولی از بین رفتن روزانه نزدیک به هزار جنین در ایران مورد توجه قرار نگرفته است و این در حالی است که بر اساس پیش بینی‌ها در سال ۱۴۳۵ پنجره جمعیتی ایران بسته می‌شود و شاهد چالش بزرگی خواهیم بود.

نظر شما