شناسهٔ خبر: 53022047 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش باد شدید در تهران و برخی دیگر از مناطق کشور/ بارش برف در ارتفاعات

کارشناس سازمان هواشناسی کشور پدیده غالب امروز را برای وزش تهران و برخی دیگر از مناطق کشور، وزش باد شدید عنوان کرد و گفت: بارش‌های امروز در ارتفاعات برخی مناطق کشور به صورت برف خواهد بود.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام پیش‌بینی وضعیت هوا طی ساعات آتی، گفت: امروز جمعه گستره فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و نیز برخی از مناطق شمال‌شرق و شرق کشور خواهد بود. ضمن اینکه در غرب اصفهان، فارس و بوشهر نیز بارش‌های پراکنده‌ای رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، افزود: بارش در غرب اصفهان، جنوب آذربایجان‌غربی، غرب کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی می‌تواند شدیدتر باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز در شمال خلیج فارس، بوشهر، جنوب خوزستان، فارس، اصفهان، یزد و خراسان رضوی هم وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک را پیش‌بینی کرد و گفت: همچننین امروز غرب خلیج فارس و دریای خزر، مواج و متلاطم خواهد بود.

گودرزی همچنین برای روزهای شنبه و یکشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی اصفهان، شمال فارس، بوشهر، نیمه جنوبی خوزستان، برخی از مناطق یزد، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی و نیز مناطقی از شمال غرب و سوحل شمالی، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد و ادامه داد: در این دو روز شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان خواهد بود و آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید را به دنبال خواهد داشت و هموطنانمان در این مناطق حتما باید تمهیدات لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بارش‌ها تا اواسط هفته آتی با شدت و ضعف ادامه خواهد یافت، برای تهران هم طی روز جاری آسمانی ابری و در بعضی ساعات بارش باران و رعد و برق و گاهی وزش شدید باد را پیش‌بینی کرد و افزود: بیشینه دما در پایتخت امروز به ۱۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نظر شما