شناسهٔ خبر: 53002970 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان؛

مدارس شناسنامه دار می شوند / آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان تنظیم خواهد شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تشریح جزئیات و نحوه رتبه‌بندی معلمان گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر احکام معلمان را با واژه فوق‌العاده "رتبه‌بندی" معلمان داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، قاسم احمدی لاشکی روز چهارشنبه در نشست خبری در محل مدرسه رودکی اهواز بیان کرد: نیروهایی که پیش از سال ۹۱ برای دوره پیش دبستانی و نیز آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشغول کار بودند در سال ۹۷تبدیل وضعیت شده ، و در طرح امین به عنوان معلم قرآنی جذب شدند.

وی گفت: در یک سال گذشته ۵۵ هزار نفر دیگر تبدیل وضعیت شدند و خوشبختانه امروز نامه احکام بقیه افراد صادر شده و به زودی باقی افراد نیز تبدیل وضعیت می‌شوند که در خوزستان بیش از ۲ هزار نفر معلم تبدیل وضعیت خواهند شد.

احمدی لاشکی ادامه داد: برای آزمون استخدامی کشوری که در اردیبهشت آینده برگزار می‌شود  ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر داوطلب ثبت نام کرده‌اند که تا سه برابر بیشتر از سهمیه جذب انجام خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سفر ۲ روزه خود به خوزستان گفت: نمایندگان آموزش و پرورش ۶ استان در ۲ روز اخیر در کارگاه‌های آموزش رسیدگی به تخلفات حضور یافتند، ضمن اینکه در این سفر نشستی با مسوولان خوزستان برگزار شد و نیز با شرکت در نشست کمیته برنامه ریزی استان تخصیص اعتبار بیشتر به آموزش و پرورش استان را خواستار شدیم.

وی گفت: همچنین با شرکت در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش خوزستان، موضوعات مختلف تربیتی و آموزشی مورد بحث و پیگیری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه سرانه آموزشی کشور ۵.۲ مترمربع برای هر دانش آموز است ادامه داد: سرانه آموزشی خوزستان ۴.۹ است. هر چند سرانه آموزش کشور، از سرانه استاندارد که ۸.۵ مترمربع است پایین‌تر است

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: برنامه داریم برای جلوگیری  از تصرف مدارس مستند سازی املاک آموزش و پرورش انجام شود. هم اکنون ۳۰۰ مدرسه در خوزستان دارای شناسنامه هستند و باید با سرعت بیشتری این طرح اجرا شود.


وی گفت: برای اجرای این طرح توافق نامه سه جانبه بین دستگاه‌های ثبت اسناد، بنیاد مسکن و آموزش و پرورش منعقد شده است و با جدیت به دنبال مستند سازی املاک آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار نیروی خدماتی در مدارس کشور کمبود وجود دارد گفت: با حضور سرایدار در مدرسه می‌توان امنیت مدرسه را بالا برد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدوار بودیم در نشست دیروز مجلس شورای اسلامی، با پیشنهاد جذب ۲۵ هزار نیروی خدماتی در مدارس موافقت شود که متاسفانه اجازه طرح موضوع را ندادند و تاکنون مجوزی برای جذب نیروی خدماتی مدارس صادر نشده است.

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه باید کمک کرد تا آموزش در مدارس حضوری شود گفت:متاسفانه با غیر حضوری بودن مدارس باید منتظر سونامی بیسوادی در حوزه آموزش و فرهنگ بود.

وی ادامه داد: غیرحضوری شدن آموزش در مدارس، آسیب جدی به تحصیل دانش‌آموزان وارد کرده است.

نظر شما