شناسهٔ خبر: 52995016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون: امکانات ورزشی رایگان در اختیار ورزشکاران نابینا قرار گیرد

سنندج- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان گفت: طبق قانون باید امکانات ورزشی رایگان در اختیار ورزشکاران نابینا و کم بینا قرار گیرد و نهادهای مسوول نباید در این زمینه کوتاهی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا مظلومی روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های نابینایان استان کردستان در سنندج اظهار داشت: طبق قانون، همه وزارت خانه‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها موظف هستند امکانات ورزشی رایگان در اختیار ورزشکاران معلول و نابینا قرار دهند و ما باید از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم و امکانات را برای این قشر از جامعه بسیج کنیم.

وی افزود: شهرستان‌ها نیز طبق قانون موظف هستند هیات خود را تشکیل دهند و امکانات را برای نابینایان فراهم کنند.

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان ادامه داد: حدود ۱.۵ درصد از جمعیت جامعه ما نابینا و کم بینا هستند، اما از بسیاری از فرصت‌ها و امکانات محروم بوده و نمی‌توانند استفاده کنند که حداقل باید از لحاظ ورزشی برای آنها امکانات فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه قهرمانان نابینا باعث افتخار جامعه و خانواده خود هستند، گفت: هشت رشته ورزش نابینایان و کم بینایان در کشور فعال است و هم اکنون در هفت رشته اردوهای تیم‌های ملی شروع شده تا در مهر سال آینده به مسابقات پارآسیایی چین اعزام شوند.

مظلومی ادامه داد: در کل کشور فقط در ۱۰ استان سالن ورزشی برای ورزشکاران نابینا وجود دارد در ۲۰ استان دیگر هیچ امکاناتی به این قشر اختصاص نیافته است.

وی اضافه کرد: استان کردستان جزو ۱۰ استانی است که یک سالن خوب را در اختیار هیات نابینایان قرار داده که جای تقدیر دارد.

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان افزود: ورزشکاران نابینا باید در اولویت استفاده از این سالن باشند و در صورت مازاد، سالن به بحث درآمدزایی اختصاص داده شود.

وی از رییس جدید هیات نابینایان استان کردستان نیز خواست تا ۲ ماه آینده مجمع فوق العاده این هیات را تشکیل داده و نایب رییس و خزانه دار را تعیین کند.

اختصاص سالن برای ورزشکاران نابینا در کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: کردستان جزو ۱۰ استان کشور است که سالن اختصاصی در اختیار هیات نابینایان قرار داده تا هم برای امر ورزش و هم برای آینده هیات خود از آن درآمدزایی داشته باشند.

حامد جولایی افزود: هیات نابینایان استان ظرفیت و ورزشکاران بسیار خوبی را در اختیار دارد و باید بیشتر از این فعال باشد.

وی ادامه داد: ما در یک مقطع عملکرد خوبی نداشتیم، اما در ادامه ورزشکاران ما در مسابقات آسیایی مدال گرفتند که از رییس جدید هیات نیز انتظار داریم در این راستا فعال‌تر عمل کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: هیات نابینایان کردستان جزو هیات‌های خوب استان است، اما هنوز نتوانسته‌ایم آنگونه که باید از ظرفیت نابینایان در آن استفاده کنیم.

وی از رییس جدید این هیات خواست که برای شهرستان‌ها برنامه داشته باشد و رشته های ورزشی مخصوص نابینایان را در همه شهرستان‌ها فعال کند.

انتخاب "صلاح یوسفی" به عنوان رییس جدید هیات ورزش‌های نابینایان کردستان 

در این مجمع انتخاباتی پس از ۲ بار رای گیری، «صلاح یوسفی» با کسب ۱۲ رای از مجموع ۳۲ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس جدید هیات ورزش‌های نابینایان استان کردستان انتخاب شد و «صباح سلیمی» دیگر کاندیدای احراز پست ریاست؛ ۱۱ رای از کل آرا مجمع را کسب کرد.

«صلاح یوسفی» دانشجوی دکترای حقوق، وکیل پایه یک دادگستری، معلم و مدرس دانشگاه‌ها و مؤسسات آزاد و دارای ۷۰ مدال کشوری و جهانی در رشته گلبال و دوومیدانی است.

نظر شما