شناسهٔ خبر: 52988287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری مراسم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از برگزاری مراسم نوروزگاه در 19 شهرستان استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از برگزاری مراسم نوروزگاه در ۱۹ شهرستان استان خبر داد.

وی با اعلام این مطلب اظهار کرد: این مراسم‌ در مکان‌های تاریخی و گردشگری پربازدید سطح استان برگزار می‌شود و در تعدادی از شهرستان‌ها نوروزگاه در چندین نقطه از شهر اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: مراسم نوروزگاه از اول فروردین آغاز می‌شود و در هر شهرستان با توجه به آداب و رسوم هر منطقه برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد.

جباری ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌ریزی شده است، نوروزگاه در مکان‌های روباز یا یک مکان بزرگ برگزار شود تا تجمع کمتری به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: اجرای مراسم نوروزگاه در سال‌های اخیر با استقبال مردم همراه بوده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تعداد بازدیدکنندگان این مراسم در سطح استان افزایش داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده است مراسم نوروزگاه در ارومیه در مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن و مقبره سه‌گنبد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما