شناسهٔ خبر: 52988186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سومین کشتی برنج حامل ۳۵ هزار تن در بندرشهید رجایی پهلو گرفت

معاون بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با پهلوگیری سومین فروند کشتی حامل برنج با ظرفیت ۳۵ هزار تن در یکی از پایانه های اختصاصی بندر شهید رجایی تخلیه این کالای اساسی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

منصور خرمشکوه صبح امروز (۱۸ اسفندماه) با اعلام پهلوگیری یک فروند کشتی فله بر حامل ۳۵ هزارتن برنج وارداتی از مبدا تایلند در بندر شهید رجایی اظهار کرد: با توجه به ایام پایانی سال و ضرورت ذخیره سازی و تامین برنج مورد نیاز مردم در شب عید نوروز ۱۴۰۱، تخلیه این کالای اساسی برای ارسال هرچه سریع‌تر به سراسر کشور آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: تخلیه این کشتی حامل برنج تایلندی ۷ روز دیگر به پایان می‌رسد و این کالای اساسی پس از انجام تشریفات گمرکی، به سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۹۲ درصدی واردات کالای اساسی در بندر شهید رجایی از طریق ۶۶ فروند کشتی طی ۱۱ ماهه امسال، بیان کرد: طی مدت یادشده ۶۲ هزار و ۹۴۸ تن برنج به این بندر وارد و از دو طریق حمل ریلی و جاده‌ای به استان‌های مقصد ارسال شده است.  

به گفته خرمشکوه، در حال حاضر ۲ فروند کشتی حامل ۱۳۹ هزار تن گندم و جو در لنگرگاه بندرعباس برای پهلوگیری در اسکله‌های بندر شهید رجایی در حال طی کردن فرآیند اسنادی خود هستند.

مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس بزرگترین مجتمع بندری کشور به شمار می آید و از حیث کالای اساسی بعد از بندر امام خمینی (ره) دومین مبدا ورودی این نوع کالا قلمداد می شود.

انتهای پیام

نظر شما