شناسهٔ خبر: 52986159 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قلی‌پور مطرح کرد

تاثیر کاهش پرتفوی بیمه ای بر نقدینگی شرکت های بیمه

مدیرعامل بیمه آرمان با اشاره به به بزرگترین مشکل بیمه آرمان در سال‌های اخیر گفت: کاهش شدید پرتفوی بیمه‌ای باعث شده بود تا نقدینگی به شدت کم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجید قلی‌پور مدیرعامل بیمه آرمان در نشست خبری از افزایش سرمایه بیمه آرمان از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و افزود: با مجوز‌های صادره از سوی بیمه مرکزی و سازمان بورس این سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران، تا پایان تابستان به ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: با افزایش سرمایه از یک سو نقدینگی که مشکل اصلی سال‌های اخیر بود رفع می‌شود و از سوی دیگر قادر خواهیم بود در بازار بیمه اتکایی ورود کنیم.

وی با اشاره به به بزرگترین مشکل بیمه آرمان در سال‌های اخیر گفت: کاهش شدید پرتفوی بیمه‌ای باعث شده بود تا نقدینگی به شدت کم شود.

مجید قلی‌پور با اشاره به مطالبات شرکت بیمه آرمان که در صورت‌های مالی شرکت هم آمده، اظهار کرد: مطالبات کلان ما مبلغ ۴۵ میلیارد تومان از شرکت سایپا، ۲۳ میلیارد تومان از شرکت ایران خودرو و ۱۳۰ میلیارد تومان از بانک مسکن و مربوط به سال ۱۳۹۸ به قبل بوده که بخش بزرگی از این مطالبات تعیین تکلیف و دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا پرتفوی سال اینده شرکت به ۸۰۰ میلیارتومان برسد، ادامه داد: در تدارک برگزاری مجمع در روز‌های پایانی امسال و یا روز‌های ابتدایی سال جدید هستیم تا افزایش سرمایه ۶۰۰میلیارد تومانی ما تصویب شود.

قلی‌پور در خاتمه عنوان کرد: کل خسارتی که این شرکت در سال ۱۴۰۰ پرداخت کرده، ۳۰۱ میلیارد تومان بوده که ۱۲۵ میلیارد تومان در شاخه بیمه شخص ثالث بوده است.

منبع: تابناک

نظر شما