شناسهٔ خبر: 52981803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نامه‌ی دفتر بین‌الملل و جهان اسلامِ بسیج دانشگاه تهران

دفتر بین المل و بسیج دانشگاه تهران نامه ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی منتشر کرد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
 
جناب آقای علی شمخانی

دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی

سلام علیکم

حضور بحث برانگیز و بدون پاسخ جیکوب یسرائیل هرتزوگ حاخام صهیونیست و بازدید وی از مراکز گوناگون در ایران به همراه بازتاب رسانه ای، علی رغم ماده ۹ مصوبه «قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» که در ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، موجب نگرانی و طرح مسائل بسیاری در ابعاد متعدد شده که مهم ترین آن ها در دو محور قابل تذکر است:

۱. ناظر به پیشینه فرد مذکور در فعالیت های علنی موافق با منافع دولت غاصب اسرائیل در عربستان، باید به دو نکته اشاره کرد؛ اگر علت عدم واکنش عملیاتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران ناشی از عدم آگاهی کافی و تسلط بر کنش چهره های اسرائیلی در فرایند  «عادی سازی» با کشور های منطقه است، برای جلوگیری از خسارات بیشتر، نیازمند چاره اندیشی وسیع تری در حوزه شناختی هستیم و اگر  ناشی از سایر مصالح و جوانب عملیاتی نهاد های امنیتی اطلاعاتی در طولانی مدت بوده است، تشکل های دانشجویی یادآور می شوند که تاخیر در پیشگیری برای فعالیت های رسانه ای موافق با عادی سازی، موجب شکاف بین افکار عمومی و عملیات در آینده می شود، بدین معنا که واکنش جمهوری اسلامی زمانی صورت گرفته است که تفکر عادی سازی در میان جمعیت بیشتری از مردم، امر دور از ذهن و ناپسندی تلقی نمی شود.

۲. با وجود بازتاب رسانه ای این سفر به وسیله خبرگزاری های اسرائیلی و واکنش های متعدد مردم و نخبگان ایرانی در داخل، هیچ یک از مقامات رسمی در این زمینه به عنوان مصداق خدشه بر یکی از اصلی ترین سیاست های نظام، واکنش نشان نداده اند. این رخداد غیر قابل توجیه جهت رفع ابهام و پاسخگویی به ابعاد متفاوت این موضوع، نیازمند پیگیری و پاسخ مقامات رسمی است.

علاوه بر تبعات ناگوار بی توجهی به موارد فوق، باید خاطر نشان کرد که مسئله اصلی و نگرانی های ایجاد شده فراتر از این رخداد است و تنها به عنوان مصداقی از یک جریان مورد توجه و طرح بحث قرار گرفته که غفلت از این جریان نتایجی غیرقابل جبران برای ملت عزیز و مظلوم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران به دنبال خواهد داشت. لذا ما دانشجویان بسیجی، به نمایندگی از همه دانشجویان آزاده ضدصهیونیسم، بنا به وظیفه ایمانی و انقلابی خود و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) خواستار توضیحات لازم نهادهای مربوطه، در رابطه با این اتفاق هستیم.
و من الله التوفیق

هسته مرکزی بین الملل سازمان بسیج دانشجویی
دفتر بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران(پردیس خواهران)  
هسته بین الملل امام خمینی (ره) دانشگاه شهید بهشتی تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا سلام الله علیها تهران
هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان کردستان
بسیج دانشجویی دانشکده فنی حرفه ای دکتر شریعتی تهران
هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان مازندران
هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان بوشهر  
هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی
هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویر احمد

نظر شما