شناسهٔ خبر: 52974990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تا پایان سال جاری؛

پالایشگاه قیر ارومیه به بهره برداری می رسد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از بهره برداری پالایشگاه قیر ارومیه تا پایان سالجاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،محسن حمزه لو در بازدید اصلاح رسانه از روند احداث پالایشگاه قیر در ارومیه گفت: پالایشگاه قیر ارومیه با هدف بهبود وضعیت آسفالت راه‌های استان و صادرات به کشورهای هدف طی روزهای آ ینده افتتاح می‌شود.

حمزه لو،با اشاره به ظرفیت‌های مرزی استان و همسایه بودن با 3 کشور، اظهار داشت: ترانزیت و تجارت مرزی یکی از پیشران‌های مهم پیشرفت استان است، بنابراین توسعه راه‌های استان از اولویت‌های ‌اداره کل راه و شهرسازی است.

حمزه‌لو بیان کرد: بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو به طول 51 کیلومتر است که طی دو سال گذشته 28 کیلومتر از آن افتتاح شده و 6 کیلومتر از این بزرگراه هنزمان با افتتاح پالایشگاه قیر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش بسزایی در ترانزیت خارجی دارد.

حمزه‌لو با بیان اینکه برای اجرای این طرح تاکنون 55 هزار میلیارد ریال هزینه شده، اظهار کرد: 630 میلیارد ریال نیز برای تکمیل این بزرگراه هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، گفت: از مجموع یک هزار و 500 کیلومتر کریدور شمال غرب کشور در آذربایجان‌غربی حدود 90 درصد آن در استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

در ادامه این بازدید ساکو مجنونیانس  مدیرعامل شرکت پالایشگاه قیر،  اظهار داشت: شرکت پالایشگاه قیر در حدود 300 هزار تن در سال ظرفیت تولید دارد که در حال حاصر 250 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

 مجنونیانس افزود:طی سال‌های گذشته آزمایشگاهی برای احراز کیفیت قیر در استان وجود نداشت اما در حال حاضر آزمایشگاه ارزیابی کیفیت قیر در کنار پالایشگاه احداث شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این پالایشگاه با استفاده از تکنولوژی روز تا حدود زیادی توانسته‌ایم از آلودگی هوا کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه قیر ارومیه، ابراز کرد: مهم‌ترین هدف این شرکت علاوه بر تامین نیازهای استان، صادرات محصولات به سایر استان‌ها و کشورها است که امیدواریم با تولید محصولات با کیفیت زمینه صادارت آن را فراهم کنیم.

مجنونیانس با اشاره به هزینه‌کرد این پالایشگاه، عنوان کرد: هزینه برای ساخت این پالایشگاه 67 میلیارد برآورد شده بود که با توجه به تورم‌ و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، 200 میلیارد تومان هزینه شده است‌.

وی افزود: با تکمیل و افتتاح فازهای دوم و سوم این مجموعه خواهیم توانست محصولات جانبی قیر، عایق های رطوبتی و ایزوگام تولید کنیم.

 

نظر شما