شناسهٔ خبر: 52972515 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اجرای ۲۸ پروژه ملی به توسعه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل کمک می‌کند

حوزه سلامت یکی از عرصه‌های با ارزش افزوده بالایی است که می‌تواند به جهش اقتصاد زیستی در کشور کمک کند. به همین دلیل هزینه کردن در این زمینه یعنی سرمایه‌گذاری برای توسعه کشور.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه سلامت یکی از عرصه‌های با ارزش افزوده بالایی است که می‌تواند به جهش اقتصاد زیستی در کشور کمک کند. به همین دلیل هزینه کردن در این زمینه یعنی سرمایه‌گذاری برای توسعه کشور. بر همین اساس ۶ برنامه در حوزه‌های مختلفی، چون «تولید داروها، حد واسط‌ها و مواد اولیه دارویی» «تولید واکسن‌های انسانی»، «تولید محصولات آرایشی و بهداشتی»، «تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل»، «تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی» و «تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعت دارویی» تعریف شده تا مسیر جهش اقتصادی با کمک فناوری‌های زیستی هموار شود.

تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل یکی از این برنامه‌ها است که با اجرای ۲۸ پروژه ملی در حال پیگیری است. طرح‌هایی که قرار است تولید این فرآورده‌ها را در کشور توسعه دهد و با این کار تولید ناخالص ملی در کشور افزایش یابد.

تولید ۲۵ ماده اولیه مکمل یکی از این برنامه‌ها است که در صورت اجرای درست و کامل می‌تواند برای ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی کند. اجرای ۳ طرح در حوزه تولید ماده اولیه شیرخشک نیز برنامه دیگری است که با اجرای آن ۵۰ شغل پایدار در کشور ایجاد خواهد شد.

افزایش خوداتکایی، اشتغال‌زایی و استفاده حداکثری از توان داخلی در حوزه فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل تغذیه ای، ویژه متابولیک، شیرخشک رژیمی و ... از جمله مزایایی است که اجرای این طرح‌ها برای کشور به همراه دارد.

نظر شما