شناسهٔ خبر: 52971144 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رونمایی اطلس ملی اشتغال

در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای 6 ماهه وزارت کار، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اطلس ملی اشتغال کشور رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: یکی از محورهای چهارگانه اصلی وزارت کار ایجاد اشتغال است که به موجب قانون وزارت کار به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال کشور به شمار می‌رود و خواسته رئیس جمهور هم ایجاد اشتغال در کشور است.

وی گفت: به عنوان هماهنگ‌کننده دستگاه‌هایی که به ایجاد اشتغال کمک می‌کنند، بستری را‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کرده‌ایم و همه موارد اشتغال کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ در قالب اطلس ملی اشتغال قرار داده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: زیست بوم اشتغال کشور در کنار هم قرار می‌گیرد و ارتباط نظام‌مندی بین دستگاه‌های ایجاد اشتغال اعم از دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی، نهاده‌های انقلابی و بخش خصوصی در این اطلس حضور دارند.

عبدالملکی گفت: الگوی ما مبتنی بر توسعه اشتغال کشور و شناسایی انواع طرح‌های اشتغالزا در کشور است.

به گفته وی تاکنون 222 برنامه اشتغال تدوین و جانمایی شده و سامانه اطلس ملی اشتغال امروز رونمایی می‌شود که تعامل سیستماتیک بین دستگاه‌های ایجاد اشتغال برقرار می‌شود و امیدواریم قطار اشتغال با سرعت بیشتری در کشور حرکت کند.

در این مراسم همچنین محمود کریمی بیرانوند معاون کارآفرینی و اشتغال گفت: طرح ملی زیست بوم اشتغال کشور که توسط وزیر کار به رئیس جمهور ارائه شد درواقع یک تقسیم کار ملی برای حل مسأله اشتغال و بیکاری در کشور است.

وی همچنین گفت:‌ در طبقات پنجگانه زیست بوم اشتغال، هر یک از دستگاه‌ها چه وظایف و موقعیتی دارند و در قالب یک حرکت جهادی 71 دستگاه و نهاد حاکمیتی مرتبط با اشتغال شناسایی شدند.

کریمی بیرانوند گفت: 170 الگوی اشتغال در کشور شناسایی شدند که در قالب طرح اطلس ملی الگوی اشتغال کشور رونمایی می‌شود که در این اطلس الگوی اشتغال هر منطقه معرفی و رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظر شما