شناسهٔ خبر: 52969278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقال کارخانه کارتون سازی یزد پس از ۲۳ سال قطعی شد

مدیرکل محیط زیست یزد با اشاره به آلودگی های زیست محیطی و گلایه های شهروندان از فعالیت کارخانه کارتن سازی یزد وعده انتقال کارخانه کارتون سازی یزد را به صورت قطعی به شهروندان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، چندسالی است که یکی از کارخانه‌های کارتن سازی در شهر یزد با ایجاد آلودگی تنفسی برای ساکنان شهر یزد مشکلاتی را بوجود آورده و گلایه های زیادی را به همراه داشته و در نتیجه با ورود محیط زیست به این موضوع، انتقال این واحد آلاینده در دستور کار قرار گرفته است.

شهروندان یزدی با انتقاد از فعالیت این واحد صنعتی در محدوده مسکونی خواستار تعطیلی و یا انتقال در مکانی خارج از محدوده شهری شدند.

ساکنان این منطقه از آلوده بودن هوا و بوی نامطبوع صحبت می کنند و معتقدند فعالیت این واحد تولیدی به شکل طبیعی 'آلودگی بویی' ایجاد می کند و این مساله موجب آزردگی ساکنان شده است.

نیره پورملایی؛ مدیرکل محیط زیست استان یزد در خصوص وضعیت این واحد اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و هم اینکه مردم بتوانند از یک هوای پاک و سالم استفاده کنند مصوب شد تا دو هفته دیگر مکان واحد آلاینده کارتون سازی در خارج از محدوده شهر یزد مشخص و سپس انتقال انجام شود.

وی با بیان اینکه این واحد در بافت مسکونی قرار گرفته افزود: بازیافت کاغذ‌های باطله، تولید خمیر کاغذ و تولید رول کاغذ آلایندگی دارد و از صنایع آلاینده محسوب و تولید بوی نامطبوع موجب آزار و اذیت مردم می‌شود.

مدیرکل محیط زیست یزد با بیان اینکه محیط زیست از چند سال پیش به این موضوع ورود پیدا کرد گفت: دو موضوع مطرح شد، یکی اینکه مادامی که در این محدوده بخواهد فعالیت کند باید استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت کند که الزام به نصب بیو فیلتر شد برای کاهش بوی نامطبوع و در مرحله بعد برنامه ریزی و فرصتی که قانون به آن می‌دهد.

پورملایی ادامه داد: از سال ۷۷ مهلت‌هایی به این واحد داده شده بود، اما ما بر اساس قانون هوای پاک از که از سال ۹۶ برای این واحد مصوب شده ورود پیدا کردیم، مهلت‌هایی به این واحد داده شده و از مهلت هایش هم گذشته و این واحد باید انتقال داده شود به بافت مناسب و مراکز مجازکه در آنجا هم باید استاندارد‌های خود را داشته باشد.

وی افزود: تا سال گذشته انتقال این واحد‌ها در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری بود، اما از سال گذشته این اختیار به استان‌ها واگذار شد، کارگروه‌های استانی برگزار کردیم و به صورت جدی پیگیر هستیم، انشاالله در یکی دوهفته آینده مکان انتقال مشخص و بعد هم انتقال از بافت مسکونی انجام خواهد شد.

نظر شما