شناسهٔ خبر: 52965769 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اعتراض بازنشستگان و ایثارگران هما به تصمیم مجلس/ موافقت با واگذاری «کلیه دارایی‌ها» به صندوق بازنشستگی کشوری

بازنشستگان و ایثارگران صندوق بازنشستگی هما از تصویب انتقال صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری خبر دادند و یادآور شدند که این انتقال بدون رضایت بازنشستگان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگان و ایثارگران صندوق بازنشستگی هما که امروز (سه‌شنبه/۱۷ اسفند) مقابل مجلس حاضر شدند، از تصویب انتقال صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری خبر دادند و یادآور شدند که این انتقال بدون رضایت بازنشستگان انجام شده است. 

بازنشستگان می‌گویند که ۲۵۰۰ ایثارگر، جانباز، آزاده، فرزند شهید و خانواده شهدا به همراه بیش از ۱۳ هزار بازنشسته مخالف این واگذاری بودند اما مجلس به این مخالفت توجه نکرد. 

به گفته بازنشستگان هما طبق استفتائاتی که در سال ۱۳۶۴ از امام خمینی (ره) و در سال ۱۴۰۰ از آیت الله مکارم شیرازی صورت گرفته است، شرط رضایت و تطابق با قوانین برای واگذاری این صندوق باید لحاظ شود. 

همچنین حضرت آیت الله علوی گرگانی، فتوای صادر شده بر روی این استفتا از جانب امام را مطابق موازین شرعی دانسته‌اند و قید کرده‌اند که دولت باید به این فتوا عمل نماید. 

با این حال، دولت در بندی از لایحه بودجه‌ی ۱۴۰۱ این واگذاری را گنجاند و سرانجام مجلس هم با آن موافقت کرد. براساس بند (ز) تبصره (۱۷) لایحه بودجه، مؤسسه صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» با کلیه وظایف، اختیارات، تعهدات و دارایی‌ها از جمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد و اوراق و سایر حقوق ظرف سه‌ماه از تاریخ تصویب این قانون به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل می‌گردد. 

۱- اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق کارکنان بازنشسته، مستمری و وظیفه‌بگیر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در اعتبارات سالیانه صندوق بازنشستگی کشوری پیش‌بینی و لحاظ می‌گردد. 

۲- شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه دارایی‌ها و پرونده‌های شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران را ظرف سه‌ماه بعد از ابلاغ این قانون تحویل صندوق بازنشستگی کشوری نماید.

نظر شما