شناسهٔ خبر: 52960132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یمن: فشارهای متجاوزان ما را از مقابله با بی‌عدالتی منصرف نمی‌کند

تهران- ایرنا- شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای درباره تظاهرات میلیونی روز دوشنبه مردم این کشور، اعلام کرد که فشارهای متجاوزان نمی‌تواند ما را از مقابله با بی‌عدالتی منصرف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از المسیره، شورای عالی سیاسی یمن به مردم این کشور به خاطر استقبال گسترده از راهپیمایی محکومیت محاصره یمن تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: ما تأکید می‌کنیم با پایبندی به انتخاب مردم در راه مقابله با تجاوز و مقابله با ظالم و حفظ دستاوردهای مردم گام بر می‌داریم.

شورای عالی سیاسی یمن افزوده است: ما به ایجاد راهکارهایی برای مقابله با تجاوز و اعتلای یمن و تسهیل امرار و معاش مردم ادامه می‌دهیم.

در پایان این بیانیه آمده است: مرحله کنونی ما را ملزم به اتحاد و ایستادگی جدی در مقابل گزینه‌هایی می‌کند که دشمن می‌خواهد با استفاده از کثیف ترین ابزار خود یعنی گرسنگی و ارعاب به ما تحمیل کند.

به گزارش ایرنا، صدها هزار نفر از مردم یمن با برگزاری راهپیمایی در استان‌های مختلف این کشور ضمن محکوم کردن محاصره این کشور و حملات نیروهای متجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان خواستار برداشته شدن محاصره و ورود فرآورده‌های نفتی به این کشور شدند.

در این راهپیمایی که روز دوشنبه در ۲۰ میدان و در استان‌های حجه، ریمه، ذمار، اب، بیضا، تعز، جوف، عمران، ضالع و صعده با عنوان «محاصره فرآورده‌های نفتی تصمیم آمریکاست و انتخاب ما طوفان یمن است» (اشاره به عملیات مقابله به مثل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن) برگزار شد، شرکت کنندگان اعمال تحریم‌ها و محاصره مردم یمن توسط آمریکا و عربستان و جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی به این کشور را محکوم کردند.  

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما در حدود ۷ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

نظر شما