شناسهٔ خبر: 52958294 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

خیال راحت‌تر لیورپول  و تلاش بایرن برای اعاده حیثیت

روزنامه جوان

لیورپول و بایرن‌مونیخ به عنوان دو تیم قدرتمند اروپا می‌توانند اولین تیم‌های صعود‌کننده به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان لقب بگیرند. دور برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها امشب با دو دیدار لیورپول – اینتر و بایرن‌مونیخ – سالزبورگ آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

لیورپول و بایرن‌مونیخ به عنوان دو تیم قدرتمند اروپا می‌توانند اولین تیم‌های صعود‌کننده به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان لقب بگیرند. دور برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها امشب با دو دیدار لیورپول – اینتر و بایرن‌مونیخ – سالزبورگ آغاز می‌شود.
بندرنشینان با پیروزی ۲ بر صفر بازی رفت نیمی از مسیر صعود را طی کرده‌اند، ولی یورگن کلوپ و تیمش خوب می‌دانند در فوتبال احتمال تغییر نتیجه وجود دارد. به همین خاطر نباید در باد برد بازی اول بخوابند. لیورپول از هر نظر برای تکرار نتیجه رقم خورده در زمین اینتر آماده است و روی کاغذ همه چیز به سود آنهاست. در ورزشگاه آنفیلد قرمز‌های قطعاً کار راحت‌تری در پیش دارند. البته به این شرط که همانند بازی‌های چند هفته اخیر، بازیکنان کلیدی روی فرم باشند و به هیچ موقعیتی نه نگویند. فیرمینو و محمد صلاح گلزنان بازی رفت باز هم تشنه باز کردن دروازه اینتر هستند. علاوه بر صلاح ۱۹ گله، سادیو مانه و دیه‌گو ژوتا هم جزو مهاجمان خطرناک لیورپول محسوب می‌شوند.
آرنولد یکی از مدافعان ششدانگ لیورپول هم با ثبت ۱۶ پاس گل طی ۳۲ بازی به رکورد استیون جرارد رسیده و قطعاً می‌تواند موقعیت‌های خوبی را برای هم‌تیمی‌هایش بسازد.
لیورپول وضعیت خوبی در جزیره دارد، چراکه اختلاف امتیازش با سیتی صدرنشین در لیگ برتر را به شش امتیاز کاهش داده و با توجه به اینکه یک بازی عقب افتاده هم دارد قرمز‌ها می‌توانند این اختلاف را به سه امتیاز برسانند، به همین خاطر است که گواردیولا نسبت به آینده تیمش و رسیدن به مقام قهرمانی نگران است. لیورپول همچنین نورویچ را شکست داد تا به مرحله بعدی جام حذفی صعود کند و شانس کسب یک جام دیگر را داشته باشد. شاگردان کلوپ اخیراً با گذشتن از سد چلسی در ضربات پنالتی اولین جام فصل را بالای سر بردند. قهرمانی در جام اتحادیه روحیه تیم را افزایش داده و هواداران امیدوارند در پایان فصل سه یا چهار جام نصیب تیم‌شان شود. ضمن اینکه تیم دوم انگلیس هنوز در لیگ قهرمانان حضور دارد و اگر امشب دوباره مقابل اینتر بدرخشد در جمع هشت تیم برتر اروپا قرار می‌گیرد. سرمربی آلمانی از وقتی هدایت لیورپول را پذیرفته پنج جام مختلف را به دست آورده و آخرین قهرمانی قرمز‌ها در لیگ قهرمانان (۲۰۱۹) نیز در زمان حضور کلوپ ثبت شده است.
با این حال وضعیت اینترمیلان اصلاً تعریفی ندارد. نروآتزوری تیم دوم ایتالیاست، ولی از ضعف مهاجمانش در باز کردن دروازه حریفان و زدن ضربات آخر رنج می‌برد. این تیم طی چهار بازی (اروپا، سری آ و جام حذفی) حتی یک‌بار هم گلی به ثبت نرساند تا اینکه همه عقده‌هایش را در مصاف با تیم قعرنشین سالرنیتانا خالی کرد و پنج گل به این تیم زد. تا قبل از این لائوتارو مارتینز، ستاره اینتر در سال جدید حتی یک گل هم نزده و ادین ژکو نیز طی ۱۳ بازی تنها سه گل به ثمر رسانده بود. در عوض در مصاف با سالرنیتانا، مارتینز هت‌تریک کرد و ژکو دبل. باید دید این دو بازیکن واقعاً به روز‌های خوب‌شان برگشته‌اند و می‌توانند انتقام باخت بازی رفت را از لیورپول بگیرند یا باز هم در مقابل حریف انگلیسی حرفی برای گفتن ندارند.

در آلیانس آره‌نا، غول آلمان برای اعاده حیثیت به میدان می‌رود. تساوی یک- یک بایرن‌مونیخ و سالزبورگ نتیجه ناامید کننده‌ای برای باواریایی‌ها و البته راضی کننده برای تیم اتریشی محسوب می‌شد. کسی از تیم سالزبورگ انتظار نداشت چند گل به مونیخی‌ها بزند، ولی اینکه بایرن در دقیقه ۹۰ یک برد مهم را از دست بدهد برای هیچ کس قابل قبول نیست. تیم ناگلزمان در دیدار رفت نتوانست انتظارات را برآورده کند و امشب در خانه منتظریم تا چهره واقعی بایرن را ببینیم. بایرن در بوندس‌لیگا با ۹ امتیاز بیشتر نسبت به دورتموند صدرنشین است و در آخرین بازی، باواریایی‌ها مقابل لورکوزن متوقف شدند. عجیب‌تر اینکه این تساوی با گل به خودی توماس مولر باتجربه رقم خورد!
ماتیاس جیسل، جوان‌ترین سرمربی این فصل لیگ قهرمانان همچنان امیدوار است تیمش در آلیانس هم شگفتی‌ساز شود و با رقم زدن یک نتیجه دور از انتظار پدیده رقابت‌ها لقب گیرد. سالزبورگ در خانه به خوبی از پس بایرن بر‌آمد، ولی بازی در مقابل هواداران میزبان کار راحتی نیست.

نظر شما