شناسهٔ خبر: 52947816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

مذاکره آمریکا و اروپا درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که واشینگتن و اروپایی‌ها در حال گفت‌وگو درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن روز یکشنبه (۱۵ اسفندماه) با تأکید بر اهمیت ثبات عرضه نفت در سطح جهانی اعلام کرد که ایالات متحده و شرکای اروپایی‌ واشینگتن در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در حال گفت‌وگوهای بسیار فعال با شرکای اروپایی خود درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه به کشورهایمان هستیم و البته با این حال ثبات عرضه جهانی نفت را حفظ می‌کنیم.

بلینکن که اکنون در سفری به سراسر اروپا برای هماهنگی با متحدانش علیه تهاجم روسیه به اوکراین است، افزود: روز شنبه با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و کابینه درباره واردات نفت گفت‌وگو کرده است.

پس از حمله روسیه به اوکراین، کاخ سفید تحریم‌هایی را بر صادرات فناوری به پالایشگاه‌های روسیه و خط لوله انتقال گاز نورد استریم -۲ (که هنوز راه‌اندازی نشده است) اعمال کرد.

در حالی که دولت بایدن تأثیر تهاجم مسکو را بر بازارهای جهانی نفت و قیمت انرژی ایالات متحده ارزیابی می‌کند، تاکنون صادرات نفت و گاز روسیه را تحریم نکرده است.

نظر شما