شناسهٔ خبر: 52947264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

928 واحد صنفی متخلف در استان همدان به مرجع قضایی معرفی شدند

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: ۹۲۸ واحد صنفی استان به علت بی توجهی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی مرتبط با کرونا طی یک هفته گذشته به مرجع قضایی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از همدان، لیدا رفعتی اظهار داشت: بیشترین میزان تخلف این حوزه مربوط به نانوایی ها با ۱۶۳ مورد، کارگاه ها و صنایع کوچک با ۱۱۴ ، رستوران ها با ۴۸ مورد و مراکز ورزشی و رستوران ها ۲۵ مورد تخلف و مابقی سایر اماکن و مراکز است.

وی افزود: همچنین ۳۱ واحد صنفی نیز طی این مدت به علت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضایی پلمب شد که شامل هفت مرکز ورزشی، پنج نانوایی، یک رستوران، یک فروشگاه زنجیره ای و ۱۷ واحد صنفی در رسته های مختلف دیگر می شود.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان، از ۴۲ هزار و ۵۷۹ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان، چهار هزار و ۴۸۵ واحد در یک هفته گذشته مورد بازرسی قرار گرفتند.

رفعتی خاطرنشان کرد: ۷۹ درصد از مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن و مراکز عمومی بهداشت فردی را رعایت کردند که کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به مراجعان به مراکز ورزشی و صنایع بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن عمومی و خدماتی از ماسک استفاده می کنند ادامه داد: ۳۴ درصد از مراجعان به مراکز ورزشی و ۵۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز تفریحی و شهربازی از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: با وجود ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی، میانگین رعایت این اصل بهداشتی طی یک هفته گذشته در استان همدان ۶۱ درصد بوده که کمترین میزان رعایت این مولفه به ترتیب مربوط به مراکز ورزشی، مراکز تفریحی، نانوایی ها و بانک ها بوده است.

رفعتی اضافه کرد: همچنین طبق بازدیدهای انجام شده از چهار هزار و ۴۸۵ واحد مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان همدان، سه هزار و ۹۶ واحد معادل ۶۹ درصد به دستگاه تهویه هوا مجهز بودند.

به گفته وی، پس از بررسی وضعیت واکسیناسیون خدمت دهندگان در اماکن عمومی مشخص شد که متصدیان سه هزار و ۹۸۳ واحد معادل ۸۹ درصد نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده اند.

نظر شما