شناسهٔ خبر: 52937106 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال می‌شود

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

نمایندگان لایحه رتبه‌بندی معلمان را که پیش‌تر در جلسه علنی به تصویب رسیده‌است، اما شورای نگهبان به آن ایراداتی گرفته بود، اصلاح کردند. در این خصوص توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت که رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.
محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح روز گذشته مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: شورای نگهبان ایراداتی را به لایحه رتبه‌بندی وارد دانست و ما آن را به کمیسیون آموزش ارجاع دادیم. کمیسیون آموزش اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان را روی این لایحه انجام داده‌است و از آنجا که این موضوع، موضوع مهمی است و ما هم در دستور بودجه قرار داریم، براساس ماده ۱۸۳ آیین‌نامه باید بلاانقطاع در زمان بررسی بودجه در کل ایام هفته به بررسی این لایحه بپردازیم و موضوعی در دستور قرار نگیرد. وی افزود: براساس تبصره این ماده، اگر مطالب فوری اعم از طرح‌ها و لوایح دو فوریتی پیش آید که به تشخیص مجلس تأخیر آن موجب زیان باشد، مجلس می‌تواند تصمیم بگیرد، بنابراین ما می‌خواهیم در این‌باره از مجلس رأی بگیریم تا پیشنهاد کمیسیون آموزش را برای اصلاح لایحه رتبه‌بندی بررسی کنیم.
پس از اظهارات رئیس مجلس نمایندگان با رأی خود موافقت کردند که لایحه رتبه‌بندی در پایان نوبت صبح بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اصلاح جزئی شود و بر این اساس این لایحه با ۱۷۶ رأی اصلاح شد. در همین خصوص یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.
مجتبی توانگر، نماینده تهران با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان پیرامون لایحه رتبه‌بندی در مجلس نوشت: «عیدی مجلس به معلمان؛ ایرادات لایحه رتبه‌بندی خارج از نوبت در صحن مجلس اصلاح شد. رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود. از روز اولی که معلمان وارد کلاس شوند، رتبه‌بندی خواهند شد. همه کارکنان شریف وزارت آموزش و پرورش که در حکم کارگزینی آن‌ها معلم درج شده نیز شامل خواهند شد.» همچنین علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس نیز با انتشار توییتی مشابه گفت: ایرادات شورای محترم نگهبان به لایحه رتبه‌بندی در صحن مرتفع شد. ‏ دولت موظف است از ابتدای مهر ۱۴۰۰ آن را اجرایی کند. واقعاً تأخیر در اجرایی‌شدن رتبه‌بندی موجب شرمندگی است.

نظر شما