شناسهٔ خبر: 52930270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تولید بیش از ۴۴ هزار تن گوشت مرغ در استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه سال‌جاری بیش از ۴۴ هزار تن گوشت مرغ در استان اردبیل تولید شده که از این میزان ۳۲ هزار تن در سطح استان توزیع و بیش از ۱۲ هزار تن نیز به سایر استان‌ها ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

نوبخت اژدری بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۴۱۸ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار قطعه است که طی ۱۰ ماهه سال‌جاری بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام و بیش از ۴۴ هزار تن گوشت مرغ تولید شده و از این مقدار، ۳۲ هزار تن گوشت مرغ در سطح استان توزیع و بیش از ۱۲ هزار تن نیز به استان‌های همجوار و استان تهران ارسال شده است.

وی افزود: مرغداری‌های تخم‌گذار استان اردبیل ۲۵ واحد به ظرفیت ۷۰۳ هزار و ۶۰۸ قطعه هستند و از این تعداد ۱۵ واحد به ظرفیت ۵۳۰ هزار و ۳۸۰ قطعه طی سال‌جاری در جریان تولید بوده و مقدار ۳۷۰۰ تن تخم‌مرغ خوراکی تولید کرده اند که با احتساب تولید تخم‌مرغ در شرایط روستایی و واحدهای سنتی، میزان تولید تخم‌مرغ طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان ۶۵۰۰ خواهد بود.

تولید ۱۱۰ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار در استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل با دارا بودن ۴۵ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی به ظرفیت کل گله ۲ میلیون قطعه، در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۱۱۰ میلیون عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار تولید و از این تعداد ۸۳ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی حاصل شده است که ۲۳ میلیون قطعه آن با قیمت مصوب دولتی در بین مرغ‌داران داخل استان توزیع و ۶۰ میلیون قطعه باقی‌مانده نیز به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

اژدری تصریح کرد: در سال‌جاری ۲ واحد پرورش مرغ اجداد آرین به ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه در استان اردبیل راه‌اندازی شده و جوجه یک روزه تولیدی آن جهت پرورش مرغ مادر گوشتی سویه آرین به تمام نقاط کشور ارسال شده است.

وی گفت: نهاده مورد نیاز واحدهای طیور استان اردبیل طی ۱۰ ماهه سال‌جاری از طریق سامانه بازارگاه و به قیمت مصوب دولتی تامین و در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته که این نهاده‌ها شامل ۱۰۲ هزار تن ذرت، ۴۸ هزار تن کنجاله سویا و ۲۸۰۰ تن سبوس گندم است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

نظر شما