شناسهٔ خبر: 52928321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

صباغیان، نماینده بافق: پیشنهادم این بود که مدت ۵ ساله خرید سربازی، ۱۰ ساله شود

مهرداد صباغیان گفت: پیشنهاد دادم حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که سابقه فرد را برای کسی که در خارج از کشور است از ۵ سال، به ۱۰ سال افزایش دهیم بدین گونه که هم موافقان، نظرشان تامین می شود که به هرحال ما راه را نبستیم و هم مخالف‌ها نظرشان تامین می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی می گوید: من پیشنهاد دادم حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که سابقه فرد را برای کسی که در خارج از کشور است از ۵ سال، به ۱۰ سال افزایش دهیم بدین گونه که هم موافقان، نظرشان تامین می شود که به هرحال ما راه را نبستیم و هم مخالف‌ها نظرشان تامین می شود.

مهرداد صباغیان در پاسخ به این سوال که شما در بحث حذف خرید سربازی مشمولان خارج از کشور از مخالفان بودید یا از موافقان؟ گفت: بنده از مخالفان حذف خرید سربازی مشمولان خارج از کشور بودم.

او در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از این قضیه چیست و اینکه آقای یزدی خواه گفتند کسانی که توان مالی دارند سربازی را می‌خرند و کسانی که توان مالی ندارند مجبور هستند به سربازی بروند. مجلس چگونه می‌تواند این تبعیض را حل کند؟ گفت: بحث خرید خدمت در کمیسیون تلفیق مطرح شد و به شدت افکار عمومی واکنش نشان دادند و کمیسیون تلفیق آن را حذف کرد و به شکل دیگری، کسانی که برای مدت ۵ سال خارج از کشور بودند یا افراد متاهل صاحب دو فرزند بالاتر از ۳۰ سال را پیشنهاد دادند و بنده هم پیشنهاد حذف آن را دادم چون مخالف بودم منتهی چون این در صحن مجلس رای آورد من پیشنهاد دادم حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که سابقه فرد را برای کسی که در خارج از کشور است از ۵ سال، ۱۰ سال افزایش دهیم بدین گونه که هم موافقان، نظرشان تامین می شود که به هرحال ما راه را نبستیم و هم مخالف‌ها نظرشان تامین می شود یعنی فرد به آسانی نمی‌گوید ۵ سال به خارج از کشور می روم و بعد از ۵ سال دیگر نباید به سربازی بروم و ۱۰ سال طبیعتا برای او کار را مشکل می کند و ما با این مصوبه افراد را ترغیب و تشویق نمی کنیم که افراد همه بخواهند به خارج از کشور بروند و با این خارج رفتنشان مشکل خدمتشان را حل کنند.

نمایندگان مجلس به تازگی طرحی را تصویب کرده‌اند که بر اساس آن مشمولان غایب خارج از کشور با پرداخت ۱۵ هزار یورو می‌توانند کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند. در این طرح مشمولان متأهل دارای فرزند از مادر ایرانی هم از بیست و پنج درصد(۲۵%) تخفیف برخوردار می شوند. این اقدام انتقادهای بسیاری برانگیخته است. منتقدان می‌گویند این طرح تبعیض آشکار به نفع مشمولان غایب خارج کشور نسبت به مشمولان ساکن داخل و نیز بی‌عدالتی در حق کسانی است که توانایی پرداخت چنین مبلغ کلانی را ندارند.

این عضو کمیسیون امور داخلی با تاکید بر اینکه پشنهاد بنده مدت ۱۰ سال بوده است، ادامه داد: پیشنهاد من این مدت ۱۰ سال بود منتهی چون آقای نیکزاد گفتند نظر مقام معظم رهبری این است که ستاد کل باید خودش تصمیم بگیرد و اینجا بیاید و نظر ما را رأی‌گیری کند که نشد و این قضیه همینطور باقی ماند.

صباغیان در پاسخ به این سوال که این موضوع آیا به معنی مخالفت با بحث خرید است؟ تاکید کرد: چون رأی آورده بود ما هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم، برای همین گفتیم حداقل پیشنهاد بدهیم که زمان آن را بیشتر کنیم.یعنی کسی که مهاجرت می‌کند بعد از ۱۰ سال می‌تواند خدمتش را خریداری کند. بنده در مجموع مخالف این کار بودم ولی چون رأی آورده، نمی توانیم کاری کنیم ما به دنبال این موضوع بودیم که حداقل آثار آن را کم‌تر کنیم.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما