شناسهٔ خبر: 52926287 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

در گفت وگو با دیده‌بان ایران بیان شد:

میر‌تاج‌الدینی: ارز ترجیحی دیروز حذف شده بود/ ارز ۴۲۰۰ تومانی با مشارکت دولت و مجلس حذف شد/ قضیه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پیچیده است؛ همه از آن سر در نمی‌آورند/ دولت درباره کالابرگ الکترونیکی هنوز تصمیمی نگرفته است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص حذف ارز ترجیحی به دیده‌بان ایران گفت: یک مقدار این قضیه حذف ارز 4200 تومانی پیچیده است که همه از آن سر در نمی‌آورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدرضا میر‌تاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به اظهارات رحیم، زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق که گفته بود ارز ترجیحی حذف نشده به سایت دیده‌بان ایران گفت: ارز 4200 تومانی از بودجه 1401 حذف شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در مقابل یارانه 250 هزار میلیارد تومان در جهت جبران حذف ارز ترجیحی را در دست تصویب گذاشتیم. این 250 هزار میلیارد تومان یارانه تامین گندم، دارو و کالاهای اساسی است.

ارز ترجیحی دیروز حذف شده بود!

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به اظهارات زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف نشدن ارز 4200 تومانی اظهار کرد: ارز 4200 تومانی اصلا دیروز حذف شده بود و امروز در خصوص شیوه پرداخت جلسه داشتیم نه حذف آن!

حذف ارز 4200 تومانی با مشارکت دولت و مجلس حذف شد!

میر‌تاج‌الدینی در واکنش به تیتر یکی از خبرگزاری‌های رسمی دولت که عنوان کرده بود که حذف ارز 4200 تومانی توسط «مجلس» به تصویب رسید،  به دیده بان ایران گفت: حذف ارز 4200 تومانی در لایحه دولت حذف شده بود و مجلس هم با دولت همراهی کرد و این ارز را در بودجه 1401 حذف کرد.

قضیه حذف ارز 4200 تومانی پیچیده است؛ همه از آن سر در نمی‌آورند!

وی در ادامه افزود: این تیترها نشان از تناقض میان مجلس و دولت نیست؛ یک مقدار این قضیه حذف ارز 4200 تومانی پیچیده است که همه از آن سر در نمی‌آورند.

میر‌تاج‌الدینی ادامه داد: در واقع دولت پیشنهاد داده بود و در مقابل مجلس هم با پیشنهاد دولت مبنی بر حذف ارز 4200 تومانی موافقت کرد.

فرقی میان مجلس و دولت در تصویب حذف ارز 4200 تومانی نیست

نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه با تاکید بر این قضیه که ارز 4200تومانی با مشارکت دولت و مجلس حذف شد، گفت: فرقی میان مجلس و دولت در تصویب حذف ارز 4200 تومانی نیست. این تصمیم هم از طرف مجلس و هم دولت مورد تایید بود.

میرتاج‌الدینی در پایان در رابطه به میزان بودجه‌ای که به کالابرگ الکترونیکی اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: در خصوص میزان بودجه کالابرگ الکترونیکی هنوز دولت تصمیمی نگرفته است.

منبع: سایت دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما