شناسهٔ خبر: 52926128 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مقام سعودی:

در مسیر بومی‌سازی صنایع دفاعی هستیم

یک مقام سعودی اعلام کرد که کشورش با شرکای منطقه و جهان در مسیر دستیابی به خودکفایی در بخش صنایع دفاعی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، یک مقام سعودی اعلام کرد که کشورش با شرکای منطقه و جهان در مسیر دستیابی به خودکفایی در بخش صنایع دفاعی قرار دارد.

این خبر با استناد به اظهارات «احمد العوهلی»، مسئول سازمان صنایع نظامی در کنفرانس دفاعی ریاض و در آستانه آغاز به کار نخستین دوره از نمایشگاه دفاع بین المللی در عربستان سعودی منتشر شده است.

کنفرانس دفاعی ریاض روز گذشته- شنبه- به مدت یک روز با حضور بیش از ۳۰۰ مقام دولتی و نظامی از سراسر جهان به منظور تقویت ارتباطات و گفت و گو درباره مسائل مرتبط با صنایع دفاعی برگزار شد.

العوهلی در این کنفرانس گفت: «عربستان سعودی به بومی‌سازی صنایع نظامی و امنیتی خود ادامه داده و بیش از ۵۰ درصد از هزینه‌های نظامی را برای تامین تجهیزات و خدمات نظامی تا سال ۲۰۳۰ اختصاص می‌دهد».

وی گفت: «محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به صراحت اعلام کرده است که هیچ معامله تسلیحاتی بدون محتوا و بن‌مایه داخلی انجام نمی شود و این چیزی است که روی آن کار می‌شود».

العوهلی تاکید کرد که چند کشور در منطقه نیز به طور فزاینده‌ای برای توسعه یک سیاست صنعتی برای بخش‌های دفاعی داخلی تلاش و فعالیت می‌کنند.

وی به نام این کشورها اشاره‌ای نکرده است.

این مقام سعودی افزود: «ما برای توسعه و اجرای برنامه‌هایی برای بخش صنایع دفاعی جهت دستیابی به خودکفایی، تقویت زنجیره‌های تامین داخلی و تشویق به انجام سرمایه‌گذاری‌های شفاف و مطمئن با همه شرکای خود در داخل و جهان همکاری نزدیک داریم». 

 

نظر شما