شناسهٔ خبر: 52922411 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهره مندی 903 شرکت دانش‌بنیان از خدمات آزمایشگاهی

پیشبرد و گسترش تحقیق و پژوهش بر مبنای توان داخلی مدیران زیست بوم فناوری و نوآوری را برآن داشت تا شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را از خدمات آزمایشگاهی بهره‌مند کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و  فناوری ریاست جمهوری،در حال حاضر ۶ هزار شرکت در باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عضو هستند که حدود یک هزار و ۲۰۰ مجموعه دانش‌بنیان محسوب می شوند. از این تعداد، ۹۰۳ شرکت نیز خدمات آزمایشگاهی دریافت کرده‌اند.

ارائه این خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک موثری به ارتقای سطح کیفی پژوهش‌ها و تحقیقات علمی در کشور می کند. خدمات «طراحی آزمون»، «تولید نمونه اولیه»، «آماده‌سازی نمونه آزمون»، «کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی»، «آنالیز نمونه»، «تعمیر و نگهداری» و «تولید نرم‌افزار‌های آزمایشگاهی» از جمله خدمات آزمایشگاهی است که در فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان قرار گرفته ‌است.

از جمله مزایای پیوستن به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان برای مجموعه‌های آزمایشگاهی می‌توان به «بهره‌مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی»، بهره‌مندی از کلیه حمایت‌های قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تخفیف‌های مالیاتی، تسهیلات لیزینگی خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، تخفیف در خرید تسهیلات بیمه و معافیت گمرکی اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما