شناسهٔ خبر: 52921530 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

به تکاپو افتادن رژیم صهیونیستی برای حل بحران اوکراین

سفر بنت به مسکو ؛ برقراری صلح یا کاهش تبعات قرار گرفتن در مقابل روسیه؟

بنت به سرعت مسکو سفر کرد تا به نام میانجی گری برای صلح از تبعات سنگین قرار گرفتن در مقابل روسیه بکاهد. تیرگی روابط مسکو- تل آویو پس از این جنگ ، برنامه هسته ای ایران و نگرانی از توافقات موفق در وین و همچنین همکاری های موثرتر روسیه با سوریه در این کشور از جمله هزینه های رژیم صهیونیستی پس از این جنگ است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، اعلام کرده است که نفتالی بنت در کاخ کرملین با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کرد.

 

به گفته پسکوف، بنت امروز در قالب یک سفر کاری وارد مسکو شده است.

 

همچنین سخنگوی بنت تاکید کرد: بنت در مسکو با پوتین درباره بحران اوکراین صحبت کرده است.

 

در عین حال وزارت خارجه این رژیم از اتباع خود خواسته فورا خاک روسیه را ترک کنند.

 

به جز دیدار برنامه ریزی شده عمران خان، نخست وزیر پاکستان، این نخستین بار از زمان حمله روسیه به اوکراین است که یک مقام خارجی به این کشور سفر و با ولادیمیر پوتین دیدار کرد. خبرگزاری فرانسه می‌گوید دو طرف در جریان این ملاقات درباره جنگ روسیه و اوکراین گفتگو کردند.

 

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مسکو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگوی تلفنی کرد. 

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با پوتین به آلمان رفت و با اولاف شولتس، صدراعظم این کشور دیدار داشت.

 

سخنگوی دولت آلمان در بیانیه‌ای گفت: اولاف شولتس با نفتالی بنت دیدار داشت. تمرکز این دیدار ۹۰ دقیقه‌ای بر نتایج گفت‌وگوی مقام اسرائیلی با ولادیمیر پوتین در مسکو بود.

 

به گفته این بیانیه، شولتس و بنت متعهد شدند که برای پایان "هرچه زودتر" جنگ اوکراین با یکدیگر ارتباط نزدیکی داشته باشند.

 

به گزارش قدسنا به نظر نمی رسد سفر بنت و گفت و گو با پوتین در حالی که اسرائیل حمله نظامی روسیه به اوکراین را رسما محکوم کرده است و اعلام کرد در این جنگ در کنار آمریکا و اوکراین است تنها به حل بحران اوکراین معطوف شده باشد.

 

بنت به سرعت مسکو سفر کرد تا به نام میانجی گری برای صلح از تبعات سنگین قرار گرفتن در مقابل روسیه بکاهد. تیرگی روابط مسکو- تل آویو پس از این جنگ ، برنامه هسته ای ایران و نگرانی از توافقات موفق در وین و همچنین همکاری های موثرتر روسیه با سوریه در این کشور از جمله نگرانی های رژیم صهیونیستی است.

 

از سوی دیگر تیرگی روابط حضور جمعیت زیادی از روس تبارها در (فلسطین اشغالی) را تحت الشعاع قرار خواهد داد. همچنین روسیه می‌تواند تجاوزات اسرائیل به سوریه را تحت الشعاع خود قرار دهد و این تیرگی منجر به واکنش سخت مسکو در قبال عملیات های اسرائیل در سوریه  شود و حتی شرایط امنیتی اسرائیل را هم بدتر کند.

 

رژیم صهیونیستی در نظر دارد پس از خروج تدریجی آمریکا از منطقه به بازیگر اول خاورمیانه تبدیل شود و کوشید در گام اول با علنی کردن توافق با برخی کشورهای عربی در قالب طرح موسوم به توافق ابراهیمی اعلام کند که آماده پذیرفتن رهبری منطقه به جای آمریکا است!. این رژیم کوشید با دمیدن در پروژه ایران هراسی، خود را به عنوان رهبر ائتلاف ضد ایرانی در منطقه مطرح کند و کشورهای خاورمیانه را در این مسیر با خود همراه کند. پروژه ای که با توجه به توانمندی های ایران و سیاست خارجی جدید ایران در تغییر  نگاه از غرب به منطقه و افزایش تعامل ایران با کشورهای منطقه و همچنین روسیه و چین لقمه ای بزرگتر از دهان این رژیم است. 

 

رژیم صهیونیستی در نظر دارد در بحران اوکراین خود را به عنوان میانجیگر منطقه ای مطرح کند. میانجیگری در بحران اوکراین که یک طرف آن روسیه و یک طرف آن غرب و ایالات متحده است هدفی است که صهیونیست ها برای کاهش هزینه های این جنگ برای خود انتخاب کرده اند که هم برایشان ثبیت جایگاه میانجیگر منطقه ای را به همراه داشته باشد و هم از خشم روس ها در امان بمانند . موضع صهیونیست‌ها در اعلام آمادگی برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین و عدم درگیری با روسیه شاید کمی از خشم روس‌ها بکاهد اما قطعاً موجب خشم اعضای ناتو و ایالات متحده خواهد شد و تبعات آن را باید زمانی دید که بحران اوکراین به پایان رسیده است.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما