شناسهٔ خبر: 52917734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الحوثی: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ملل درباره نفتکش «صافر» امضا شد

تهران- ایرنا- محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن شنبه شب در توئیتی از امضای تفاهم‌نامه دولت نجات ملی با سازمان ملل متحد درباره نفتکش «صافر» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد علی الحوثی نوشت: تفاهم‌نامه ای با سازمان ملل متحد در خصوص نفتکش صافر امضا شد.

وی در ادامه نوشته است: انشاء الله کار بر اساس این تفاهم‌نامه در آینده انجام می‌شود تا از وقوع فاجعه زیست محیطی در سواحل دریای سرخ در نتیجه اقدامات خودسرانه کشورهای متجاوز آمریکایی، انگلیسی، سعودی، اماراتی و مزدوران آن ها و محاصره جمهوری یمن، جلوگیری شود.

پیش تر دولت نجات ملی یمن ضمن هشدار درباره بی‌اعتنایی سازمان ملل به انفجار احتمالی نفت‌کش «صافر» در سواحل یمن اعلام کرده بود که این نهاد بین‌المللی مسؤول عواقب فاجعه‌بار آن خواهد بود.

نفتکش صافر حدود پنج سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسؤولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیش‌تر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، این موضوع تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می‌شود.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۰ هشدار داده و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

نظر شما