شناسهٔ خبر: 52917427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

خروج یک کاروان نظامی آمریکا از خاک سوریه

ابنا

یک کاروان نظامی آمریکا از استان حسکه، خارج شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ منابع رسانه ای از خروج یک کاروان نظامی آمریکا شامل 42 خودرو از استان حسکه در شمال شرق سوریه، خبر دادند.

براساس این گزارش، نیروهای نظامی آمریکا در قالب یک کاروان نظامی از پایگاه خود در حومه استان حسکه با عبور از گذرگاه غیرقانونی «الولید» به شمال عراق نقل مکان کردند.

منابع محلی از حومه الیعربیه در استان حسکه به خبرگزاری سانا گفتند: کاروانی متشکل از 42 خودرو شامل 40 کامیون حامل تجهیزات نظامی که توسط دو خودروی زرهی متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکایی همراهی می‌شدند، گذرگاه غیرقانونی «الولید» را ترک و به سمت شمال عراق حرکت کردند.

نظامیان آمریکایی طی روزهای گذشته نیز با کمک شبه نظامیان وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، صدها نفر را از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید، از اردوگاه خان الجبل در حومه شمالی استان حسکه به خاک عراق منتقل کردند.

نیروهای نظامی آمریکا به صورت مکرر کامیون‌های حامل سلاح و تجهیزات نظامی و لجستیکی را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی برای تقویت پایگاه‌هایشان و تضمین ادامه سرقت نفت و منابع طبیعی سوریه با کمک نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) وارد استان حسکه می‌کنند.

حرکت کاروان‌های نظامی آمریکا در مرز عراق و سوریه، همواره مورد اعتراض دولت سوریه قرار گرفته و دمشق بارها حضور ارتش آمریکا در خاک این کشور را «اشغالگری» عنوان کرده است.

همچنین محافل عراقی نیز بارها درباره فعالیت آمریکایی‌ها در مرز این کشور با سوریه هشدار داده‌اند، مناطقی که عمق راهبردی تروریست‌های داعش نیز محسوب می‌شود و تروریست‌ها از مناطق مرزی با سوریه برای عملیات تروریستی در شهرهای عراق تجهیز و راهی می‌شوند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال 1396، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما