شناسهٔ خبر: 52908449 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درختان کهنسال ارومیه شناسنامه دار می شوند

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: ده درخت کهنسال در مناطق مختلف این شهر شناسامه دار می شوند.

صاحب‌خبر -

علی شایگان امروز در جلسه هم اندیشی با رسانه ها با اشاره به رونمایی درخت دوستی در روز درختکاری در ارومیه گفت: ده درخت کهنسال با بیش از یکصد سال سن در خیابان ها، محوطه ادارات و بیمارستان ها، محلات و دانشگاه ارومیه شاسایی شده است که ضمن شناسنامه دار کردن آنها با هماهنگی میراث فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی نیز اقدام می شود.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: باتوجه به فرارسیدن عید نوروز، ۱۹۰ المان نوروزی و ۶ اِلمان هفت سین در ۶ نقطه شهر از جمله مقابل شهرداری و موزه مردم شناسی ارومیه نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی اِلمان‌ها و گلدان‌ها در کارگاه‌های خود شهرداری با کمترین هزینه ساخته می‌شود، گفت: ۵۰ درصد از اِلمان‌هایی که امسال نصب می‌شوند اِلمان‌های سال‌های قبل هستند که نوسازی شده اند.

شایگان می گوید: همزمان با روز درختکاری ۲۰۰ هزار اصله نهال توسط شهرداری کاشته می‌شود، که ۱۰۰هزار اصله نهال رایگان به شهروندان اهدا می‌شود.

به گفته رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه شهروندان می‌توانند با ثبت نام در سامانه شهرداری به آدرس Khedmat.urmia.ir تقاضای درخت رایگان کنند که بعد از ثبت درخواست، کارشناسی اعزام و بعداز بررسی محل، درخت اهدا می‌شود.

وی گفت: همزمان با ورود فصل بهار۴ میلیون بوته گل، ۱۰۰ هزار گل لاله در کل شهر کاشته می‌شود.

نظر شما